Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Då var alla 15 bolag klara, lämnat AF ledig som backup om något skiter sig.

BCN-PMI-BCN - Air Europa - tar denna på en kväll när jag ändå hade en resa planerad, 1000kr

Hade även en resa till Sydamerika fixad sedan innan, vaskar hemresan för o fixa dessa fyra:

SCL - MEX - LAX - Aeromexico - 30000p
LAX - LAS - Delta - 900kr
LAS - LHR - Virgin Atl - 42000p
LHR - CPH - SAS - 900kr

Sedan kommer hell week, då jag har slut på poäng är allt revenue.. Kunde optimerats mer men p.g.a. tidsbegräsning blev det som det blev:

CPH - OTP - KLM - 1000kr
Hotel
OTP - IST - Tarom - 900kr
IST - CGK - Saudia - 6200kr
Hotel
CGK - KUL - Garuda - 1000kr
KUL - SGN - Vietnam - 1000kr
Hotel
SGN - TPE - China airlines - 1600kr
TPE - ICN - Korean air - 2000kr
Hotel
ICN - CAN - Xiamen - 3000kr (business, alla ekonomi gav 0 EB på denna rutten)
Hotel
CAN - BKK - Kenya airways - 1800 kr (flex ekonomi, vanlig gav 0 EB)
Hotel
BKK - LGW - China Eastern - 2800kr
LGW - Hem - LCC

Så vips, 1,000,000 EB för drygt 25000kr och 72k poäng ut. Förutsatt inget av allt som kan gå fel gör såklart.

Last edited:
Då var alla 15 bolag klara, lämnat AF ledig som backup om något skiter sig.

BCN-PMI-BCN - Air Europa - tar denna på en kväll när jag ändå hade en resa planerad, 1000kr

Hade även en resa till Sydamerika fixad sedan innan, vaskar hemresan för o fixa dessa fyra:

SCL - MEX - LAX - Aeromexico - 30000p
LAX - LAS - Delta - 900kr
LAS - LHR - Virgin Atl - 42000p
LHR - CPH - SAS - 900kr

Sedan kommer hell week, då jag har slut på poäng är allt revenue.. Kunde optimerats mer men p.g.a. tidsbegräsning blev det som det blev:

CPH - OTP - KLM - 1000kr
Hotel
OTP - IST - Tarom - 900kr
IST - CGK - Saudia - 6200kr
Hotel
CGK - KUL - Garuda - 1000kr
KUL - SGN - Vietnam - 1000kr
Hotel
SGN - TPE - China airlines - 1600kr
TPE - ICN - Korean air - 2000kr
Hotel
ICN - CAN - Xiamen - 3000kr (business, alla ekonomi gav 0 EB på denna rutten)
Hotel
CAN - BKK - Kenya airways - 1800 kr (flex ekonomi, vanlig gav 0 EB)
Hotel
BKK - LGW - China Eastern - 2800kr
LGW - Hem - LCC

Så vips, 1,000,000 EB för drygt 25000kr och 72k poäng ut. Förutsatt inget av allt som kan gå fel gör såklart.
Riktigt nice gjort. Ta bara höjd för förseningar i Asien. Fick redan en idag men drabbat mig inte då det är sista flyget den dagen.

Vet du om tillgängligheten för Xiamen Airlines flyg stämmer nu, dvs det man hittar vid sökning faktiskt finns som lediga bonusplatser?
Tillgängligheten har tydligen inte varit problemet, utan något annat oklart problem.

Det tog sin lilla tid, med en tålmodig agent, samt manuell hantering efteråt.

Han kunde se att det var inlagt supportärende sedan gårdagen, så det skall fungera nu, men det kan ta lite tid innan agenten lyckas bara.

Online verkar det fortfarande inte vara möjligt, utan det är telefonbokning som gäller tills vidare.

Riktigt nice gjort. Ta bara höjd för förseningar i Asien. Fick redan en idag men drabbat mig inte då det är sista flyget den dagen.
Jo är ju där risken finns. Har gott om tid mellan de flesta, bara två dagar i Asien med två flyg på samma dag, ena är med 8h i KUL, andra 4h i TPE. Så TPE blir störst risk. Men där finns ett antal LCC mellan SGN-TPE som jag i värsta fall kanske kan köpa i sista minuten om allt skiter sig.

Ni som vågar er på att flyga, utan kinesiskt visum och på separata biljetter, AAA-BBB-CCC-DDD där AAA och DDD är olika icke-kinesiska-länder och BBB och CCC är kinesiska städer långt ifrån varandra (inte i samma region), var har ni hittat att detta är ok?

Ni som vågar er på att flyga, utan kinesiskt visum och på separata biljetter, AAA-BBB-CCC-DDD där AAA och DDD är olika icke-kinesiska-länder och BBB och CCC är kinesiska städer långt ifrån varandra (inte i samma region), var har ni hittat att detta är ok?
Man behöver visum för inrikesresor, annars behöver man stanna inom samma region som man har anlänt. Personligen har jag ordnat visum, kostade 1555 kr inkl. porto. Tog cirka 3-4 dagar från ansökan till beslut.

Man behöver visum för inrikesresor, annars behöver man stanna inom samma region som man har anlänt. Personligen har jag ordnat visum, kostade 1555 kr inkl. porto. Tog cirka 3-4 dagar från ansökan till beslut.
Jag tror det att det där med stanna inom regionen bara gäller 72- och 144-timmars TWOV. Jag tror 24-timmarstransit är mer flexibel, men jag har läst motstridiga uppgifter på olika webbsidor och jag vet inte om det tillåts med separata biljetter.

Jag tror det att det där med stanna inom regionen bara gäller 72- och 144-timmars TWOV. Jag tror 24-timmarstransit är mer flexibel, men jag har läst motstridiga uppgifter på olika webbsidor och jag vet inte om det tillåts med separata biljetter.
Det stämmer med 24 timmar.

24-hour visa-free transit policy

All ports of entry or exit*

Foreign nationals from all countries

Visa-free conditions:

- Hold a valid international travel document (usually a passport).
- Have a confirmed connecting ticket for transit via China by fight, ship, or train to third countries or regions.
- Period of stay in China must not exceed 24 hours.
- Travellers who plan to leave the transit area of their port of entry must apply for temporary entry permission upon arrival. This is not guaranteed but is likely to be granted for overnight stays or itineraries with different ports of entry and exit (i.e. when the traveller flies into one airport and out of another).

In theory, this policy lets travelers go anywhere within China (where foreign nationals are regularly permitted to travel) for 24 hours, however permission to leave the transit area of a checkpoint is at the discretion of immigration authorities.

*According to some airlines, Fuzhou (FOC), Huangshan (TXN), Mudanjiang (MDG) and Urumqi (URC) are not included. Additionally, there are reports of travelers of some nationalities and those with shorter connection times being denied entry permits to leave the checkpoint area.​

Man måste ansöka om att få lämna transitområdet och det avgör immigration vid ankomst (inga garantier). Det var precis denna punkt som gjorde att jag ordnade ett visum ifall det uppstår problem vid ankomst eller med något av flygbolagen (Xiamen, China Airlines, China Eastern).

Jag trodde att denna resa borde vara ok, utan visum. Men nu blir jag nojjig...
Allt på 1 biljett
BKK-CAN-XMN, nästa dag XMN-TPE
Stopp i XMN måste vara ok med 24-timmarstransit, men blir det problem med transfer i CAN?

Toppen