Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Hur motiverar SAS det? :rolleyes:
Jag vill minnas en intervju där det sas något i stil med:

VN släpper många platser men tar mer betalt. Vi (SAS) kan välja att ta dubbelt betalt för alla flygbolag, eller endast vissa, och vi valde endast vissa.

Så, underförstått ska man vara tacksam för att man inte behöver betala dubbla poäng för alla flygbolag. Sedan blir det extra komiskt (eller nått) att VN inte kostar mer när man bokar genom FB eller Delta.

Tråden börjar bli lång så jag har säkert missat en del.

AMEX & SAS har väl varit lite väl framgångsrika med sina brandade kreditkort vilket innebär att det är väldigt många fler som vill få avkastning på sina ihopsparade poäng. Helt uppenbart att efterfrågan är större än utbudet.
Den mindre medvetne resenären riskerar SAS att tappa om dom inte kan boka några resor för sina poäng och det kan få negativa konsekvenser. Frågan är bara hur stora.

Tråden börjar bli lång så jag har säkert missat en del.

AMEX & SAS har väl varit lite väl framgångsrika med sina brandade kreditkort vilket innebär att det är väldigt många fler som vill få avkastning på sina ihopsparade poäng. Helt uppenbart att efterfrågan är större än utbudet.
Den mindre medvetne resenären riskerar SAS att tappa om dom inte kan boka några resor för sina poäng och det kan få negativa konsekvenser. Frågan är bara hur stora.
Läser man vad gemeneman bokar så är det ekonomi i Europa eller longhaul, dessa biljetter är det generellt inte brist på.

De menar att du kan boka till anslutningsflyg som går dagen innan. Typ du flyger ner med kvällsflyget dagen innan för att hinna med 06-flyget vidare. 24-timmarsregeln gäller fortfarande.
Kan meddela att det går att hitta så online, fick upp det på sökningen UME-PTY, sen gick det inte att boka den med AmEx-voucher online, men det är en annan femma :)

Toppen