Senaste nytt

Hotell med pool i Los Angeles ?

plover

Medlem
Hej forumet, på resa i Californien, undrar om någon har tips på hotell med pool i LA som ligger ttå Hollywood, Santa Monica området ? Bara för mig och frugan, Första gången i stan så börjar med att konsultera expertisen :)

Drar på söndag och har Googlat hela veckan. Hade några andra kriterier så slutade med en bokning på Level Los Angeles - South Olive.

Totalt över 1000 hotell totalt varav 300+ med pool. Vi försöker undvika områden som kan innebära Zombies. :eek: :D

haha, inspirerande sedan är det ju halloween i helgen som gör sitt. Hoteller ser trevligt ut, tack men jag tänkte nog hålla mig lite närmare vattnetb:)

I Hollywood kan jag varmt rekommendera The Aster. Jag och tjejen bodde där förra sommaren och ska dit igen om ett par veckor. 70(!) kvm stort och superfint rum för ca. 4000 kr natten.

Det är en blandning av privat klubb och boutique hotel som vi upplevde som väldigt lyxigt. Finns pool, men vi använde aldrig den. På takterassen finns en restaurang som serverade den bästa pastan jag någonsin ätit.

Vi bodde på riktigt trevligt hotell i Santa Monica för 2 år sen. Lagom gångavstånd ner till stranden och piren. Det går även att gå bort till Venice Beach men blir ju lite av en promenad båda vägarna. Fantastisk utsikt över staden.

The Huntley Hotel Santa Monica Beach https://www.thehuntleyhotel.com/

Riktigt trevlig restaurang högst upp some heter The Penthouse som hade bra middag och frukost. Dock gick frukosten för mig och min fru på ca $100 så det var inte direkt billigt. Dock den de bästa avocado toasts som min fru ätit sa hon.

Tack för bra tips :). Huntley och Aster blir för dyrt men ser kanon ut, den där som @Branten bookar ser bra ut, men vad gör man av bilen downtown ? sedan vill jag ha lagom till allt utan bil så då funkar nog metro bäst. Väntar till onsdag så får jag se om något rimligare i hollywood eller ssnta monica dyker upp. Harkommit till Santa Barbara idag, trevligt ställe :). hittade beachfront med bra kvalitet och valet parking för ca 250 USD via booking, inte så dumt.

stämmer, jag uttrycker mig slarvigt, sorry, men marinadel rey eller santa M möjligen redondo får det bli, @Brandten, har du bilen i downtown ?
Nej vi struntar i bilen. Kommer åka BigBus turist deluxe, taxi och metro + gå.

Men hade vi haft bil så verkar det finnas parkering på nästan varje hotell jag filtrerade på Hotels.com (bra med deras stämplar).

Tex på Level
GOOD TO KNOW
Secure nightly parking is available on site.
Self-Parking: $49.00/day
Valet Parking: $65.00/day

Toppen