Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Inser att jag måste hoppa denna p g a av tight schema:mad: Måste skaffa två ben till med BA för att behålla guldet. Men har matchat till mig högsta nivån på ITA-airways som ju Lufthansa har köpt upp och enligt rykten ska ju integreringen komma i början av -25. Om nu inte Club Executive omvandlas direkt till Senator, så lär det ju komma några erbjudanden om att förlänga statusen. Misstänker att italienarna kan vara lite kitsliga här, säger jag med italiensk fru, eller vad tror du @Palazzi :D

Fukk. Inte här. Har avklarat 6 flyg redan i september men orolig jag gjort nånting fel då.
5LH, och ett Edelweiss flyg som dock helt enligt MM reglerna dvs bokat på LH som LX8…kod

Fukk. Inte här. Har avklarat 6 flyg redan i september men orolig jag gjort nånting fel då.
5LH, och ett Edelweiss flyg som dock helt enligt MM reglerna dvs bokat på LH som LX8…kod
Edelweiss är inte uppräknat T&C som eligible airline.

Screenshot_20241019_153415_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20241019_153859_Samsung Internet.jpg

Var det Edelweiss dba Swiss eller som flögs av Edelweiss med Swiss codeshare? Har du inte fått din förlängning tyder det på det sistnämnda?

Edelweiss är inte uppräknat T&C som eligible airline.

Visa bifogad bild 158229Visa bifogad bild 158230

No sir, den var bokad som LX operated by Edelweiss, flygnummer LX8… som enligt reglerna är MilesnMore LX kod giltig för MM earnigns och har även fått points och miles för det såsom alla andra segment.
Kan dock hända att det är IT fel och just den inte reggas rätt. Bra att jag har en Eurowings flygning om 2 veckor som backup.
Märkligt ändå, är det ingen annan som INTE fått förlängning efter 6 flyg?

Jag har inte heller fått min förlängning, dock fick jag poängen för flyg #6 i fredags.
2x LH, 2x EN, 2x OU.

Var dock frågetecken kring mina OU-flygningar, så blir det ingen förlängning inom kort så får jag väl ge mig ut på nytt.

Jag har inte heller fått min förlängning, dock fick jag poängen för flyg #6 i fredags.
2x LH, 2x EN, 2x OU.

Var dock frågetecken kring mina OU-flygningar, så blir det ingen förlängning inom kort så får jag väl ge mig ut på nytt.
Jag fick förlängningen bekräftad ca. 2 veckor efter flygning #6.

• Gilla
Reactions: hqt
No sir, den var bokad som LX operated by Edelweiss, flygnummer LX8… som enligt reglerna är MilesnMore LX kod giltig för MM earnigns och har även fått points och miles för det såsom alla andra segment.
Kan dock hända att det är IT fel och just den inte reggas rätt. Bra att jag har en Eurowings flygning om 2 veckor som backup.
Märkligt ändå, är det ingen annan som INTE fått förlängning efter 6 flyg?

Nja, läser du i reglerna så står det tydligt:

Flighten ska ha något av flygnumren som listas OCH utföras av något av de listade bolagen. Ditt flyg flögs av Edelweiss och finns inte med, alltså har du inte slutfört utmaningen trots att flygningen hade LX-nummer.

Att du tjänar poäng på flygningen har ingen bäring på om du slutfört utmaningen eller ej.

Tur du har din backup!

Toppen