Senaste nytt

Tillgång *A lounge i Europa med Thai (Royal Orchid plus Gold) - erfarenheter?

Fly Bob

Medlem
Hej

Hur stor möjlighet är det att faktiskt komma in i LH-lounger i Europa med status matchat guldkort med Thai?
Tänker att t.ex var LH inte glada att släppa in EBG i Paris (CDG).
Så hur bra är egentligen ett guldkort hos Thai om det endast är lounge access jag är ute efter inom *A men inte flyger Thai?

THAI och LH är ju medlemmar i Star Alliance. THAI guldkort ger access till alla Star Alliance lounger där loggan Star Alliance Gold finns utanför entrén om man flyger med ett Star Alliance bolag. Oavsett reseklass. Hos LH gäller access till Senator lounge. Har utnyttjat detta massor av gånger.

Att inte LH släpper in EBG i Paris beror ju på att SAS som bekant inte ingår i Star Alliance längre. En förändring/försämring som gäller från 1 september.

Jo tack. Hur det var när SAS var med *A är jag fullt medveten om.
Det jag undrar är om någon här har erfarenhet av att komma in i LH-lounger i FRA och/eller MUC.

LH lounge på CDG är känd för att inte släppa in EBG/EBD med biljett på SAS trots *A gold logotyp utanför. De släppte bara in LH om man hade biljett på LH.

Är det någon här som status matchat mot Thai, flugit med LH och kunnat nyttja lounge på FRA/MUC?

Jo tack. Hur det var när SAS var med *A är jag fullt medveten om.
Det jag undrar är om någon här har erfarenhet av att komma in i LH-lounger i FRA och/eller MUC.

LH lounge på CDG är känd för att inte släppa in EBG/EBD med biljett på SAS trots *A gold logotyp utanför. De släppte bara in LH om man hade biljett på LH.

Är det någon här som status matchat mot Thai, flugit med LH och kunnat nyttja lounge på FRA/MUC?
Nu har jag aldrig haft *A guld från Thai men att komma in i LH-lounger i FRA/MUC med *A guld från tex SAS har jag aldrig haft något som helst bekymmer med. Kan inte se att det skulle vara någon skillnad med Thai.

Som sagt, jag har nyttjat EBG många gånger med LH och SAS på LH lounger på FRA/MUC, men undrar om samma funkar med Thai guld-status.

Nån som provat?

För att LH inte alltid släpper in *A gold i sina lounger. T.ex på CDG

LH släpper alltid in Star Alliance resenärer med Star Alliance gold card med biljett på ett star flyg. Även på CDG.
Vad har du för källa på att man inte gör det?

Att du har ett statusmatchat TGG kort spelar ingen roll alls. Har man så har man.

Nej, på CDG har jag upplevt 3 ggr att jag inte blir insläppt i LH lounge med *A guldkort (EBG) när jag haft SAS boardingkort.

Så källan bygger på egna erfarenheter.

Har du Thai gold och har du provat komma in på LH lounge vid LH flight sedan SAS lämnat *A?

Jag har THAI Gold sedan 13- 14 år tillbaka.

När du blivit nekad access har det varit före eller efter 1 september?

Toppen