Senaste nytt

Resa till värmen

Mikado

Medlem
Vi hade en resa bokad ikväll till Seychellerna men behövde avboka på grund av sjukdom. Vi skulle verkligen vilja komma iväg, men jag hittar inte mycket när jag söker. Det bästa jag hittat är en resa till Maldiverna men hotellpriserna där avskräcker rejält. Vi vill inte åka till Mellanöstern men är annars öppna för det mesta som funkar bra med småbarn.
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Varmt och inte för mycket regn (molnigt och enstaka skurar ok) i slutet av oktober/början på november
  • Typ av resa (enkel eller tur och retur)? ToR
  • När vill/behöver du resa ut? Tidigast 24 okt och kanske 1 vecka framåt
  • När vill/behöver du komma hem? Behöver landa på ARN senast 12 november
  • Hur länge vill du vara borta? 1-2 veckor (minst 10 dagar om det är longhaul)
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 barn, 1 infant
  • I vilken kabinklass?
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Sky Team
  • Vad är din budget? (per person) 390 000 eurobonuspoäng + 2 vouchers (använder helst bara ena vouchern så att vi kan boka hela sällskapet på samma PNR)
  • Vad är det viktigaste för dig?
    • Smidig resa med två småbarn. Dvs inga bökiga mellanlandningar men tex en natt i London ok. (men kanske inte en natt i Nairobi)
    • Helst business på hemvägen, ok med ekonomi dit.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej men kan absolut tänka oss open jaw tex ARN-BKK SIN-ARN

• Gilla
Reactions: Gus
Angående Maldiverna och hotell så vill jag bara rekommendera Hilton-poäng. Är ni redan medlemmar? I så fall kan ni nog köpa poäng så det räcker, finns tillgänglighet på flera Hilton där i Okt. Blir ju fortfarande ganska dyrt, men inte i närheten av cash-priset.

Angående Maldiverna och hotell så vill jag bara rekommendera Hilton-poäng. Är ni redan medlemmar? I så fall kan ni nog köpa poäng så det räcker, finns tillgänglighet på flera Hilton där i Okt. Blir ju fortfarande ganska dyrt, men inte i närheten av cash-priset.
Åh tack för tips, vad tror du att det kan landa på i runda slängar? Jag har starka 9 000 poäng där sedan tidigare :cool:

Har din partner eller någon annan i din närhet också aktivt Hilton-konto (bott ngn natt eller har poäng redan, alt haft konto 90 dagar+)?
Är du silver+ medlem, dvs kan få 5 nätter för kostnad för 4?
Hilton har kampanjer (finns en nu) där man kan köpa poäng med 100% bonus, max 480k (240k+240k). Kan bero lite på konto hur hög bonus/antal poäng man får köpa.

Tittade på Conrad, Amingiri och Huvafen fanns ledigt 24/10-31/10. Ligger på 110-150k/natt.
Ex för Amingiri (110k/natt) 7 nätter = 660k som går att köpa för ca 33k SEK. 200k (100k+100k) poäng kostar 1k usd.

Så fortfarande dyrt men är nog svårt att komma undan billigt på Maldiverna :) Tillkommer transfer-kostnad för Amingiri och Conrad, Huvafen ingår (men kostar 150k/natt ist).

Last edited:
Det finns ganska mycket CPH/LHR-NAS slutet Okt/början Nov men ser bara NAS-LHR hem 12:e, landar morgonen 13e på LHR om ni kan skjuta en dag :)

• Gilla
Reactions: Gus
Det finns ganska mycket CPH/LHR-NAS slutet Okt/början Nov men ser bara NAS-LHR hem 12:e, landar morgonen 13e på LHR om ni kan skjuta en dag :)
Kul resmål! Hade jag inte tänkt på att söka på själv. Hittar ett märkligt flyg dit, CPH-OSL-ARN-NAS, men går inte att söka varken OSL-NAS eller ARN-NAS. Användes SAS married segments? Och samma på hemresan, då dyker det upp NAS-LHR-CPH men inte NAS-LHR. Kanske går att ringa in.

Ja är mycket såna routes :) Testa ringa in, ibland ser de dock inte samma som finns i SAS-sökmotor heller. Finns till ANU också men tror inte jag såg biz på ditresan.

Toppen