Senaste nytt

Statusmatch för Eurobonus till Finnair

Nu har det gått 14 dagar utan något som helst svar från Finnair. Ingen status uppdaterad, så man börjar undra.

Vet flera här som fått igenom matchningen som dessutom matchade under pandemin, så inget sådant som bör stå i vägen?

För er som matchade förra gången och funderar på huruvida det är möjligt att matcha igen. Svar: Ja, det går toppen! :)

Nu antar jag att ingen här gjorde statusmatchen under pandemin? Tänker på denna regeln i T&C?

• If you have participated in our status match before, you are not eligible to take part in the status match.

Kan säga att detta gick rätt i stöpen. Ska dra en vända med dom och se varför andra kan få matchning som också matchats tidigare. Samtidigt, när man matchades till Platinum var det ju i princip omöjligt att åka med dom sedan på long haul till Asien, 60% av tiden som matchad platinum.

Gissar man inte får en refund nu på sin biljett till HEL man bokat :( Well well, regler är regler. Blir inge AY längre framöver då.:(

1729093495631.png

Kan säga att detta gick rätt i stöpen. Ska dra en vända med dom och se varför andra kan få matchning som också matchats tidigare. Samtidigt, när man matchades till Platinum var det ju i princip omöjligt att åka med dom sedan på long haul till Asien, 60% av tiden som matchad platinum.

Gissar man inte får en refund nu på sin biljett till HEL man bokat :( Well well, regler är regler. Blir inge AY längre framöver då.:(

Visa bifogad bild 158108
De kommer inte ändra sig, så det enda du åstadkommer med den andra vändan är att riskera ställa till det för andra som haft lite tur samt göra det svårare nästa gång. Du har inget att vinna. You win some you lose some - som du vet.

Visa bifogad bild 158108
Jag har inte försökt att denna perioden eftersom jag redan har Finnar Gold sen maj. Under den kampanjen som var i maj månad matchade dem dock mig friskt en andra gång så det skadar aldrig att försöka, även om det verkar som dem slutat med det nu.

2 år med Finnair Gold och 1 år med Platinum, samt 5 upgrade-vouchers som alla utnyttjats får anses bra värde.

Jag har inte försökt att denna perioden eftersom jag redan har Finnar Gold sen maj. Under den kampanjen som var i maj månad matchade dem dock mig friskt en andra gång så det skadar aldrig att försöka, även om det verkar som dem slutat med det nu.

2 år med Finnair Gold och 1 år med Platinum, samt 5 upgrade-vouchers som alla utnyttjats får anses bra värde.

Inte konstigt att det är svårt att få ett award-säte när dom är så frikostiga att ge ut vouchers till matchade kunder.

Extremt sen på bollen här. Är det fortfarande möjligt att matcha?
Kommer bara till landningssidan via länken i första inlägget. Eller är det challenge som stänger 30:e nov?

Toppen