Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

1/ Angående kina-visum så kommer det troligen att krävas med en transfer i Kunming (om den inte sker internationellt>internationellt).
2/
Tack för feedbacken! Datumet är 18/12, vilket också är förklaringen till priset - på tok för nära jul... Hade kunnat korta ner resan några dagar för få den biljetten för halva priset. Har kikat på TPA men det skulle bli ett långt byte i ATL.
Om du inte nödvändigtvis tänkt att stanna i USA kan du flyga XMN-ICN-LAX-LAS med Korean och Delta 17/12 och sen LAS-LHR med Virgin 18/12 med Eurobonusbiljetter i ekonomiklass!

Fungerar inte ett gratis stopover visa i Saudi?
Det finns risk att det beror på dagsformen hos incheckningspersonalen när man har 2 separata bokningar. Ska man checka in en väska är det inte säkert flygbolaget tillåter att skicka den hela vägen och då får man springa ut till bagagebandet och checka in den igen då behövs definitivt visum.

Det finns risk att det beror på dagsformen hos incheckningspersonalen när man har 2 separata bokningar. Ska man checka in en väska är det inte säkert flygbolaget tillåter att skicka den hela vägen och då får man springa ut till bagagebandet och checka in den igen då behövs definitivt visum.
Om jag bokar O/W via Saudis sida DXB-RUH-BOM i en bokning?

1/ Angående kina-visum så kommer det troligen att krävas med en transfer i Kunming (om den inte sker internationellt>internationellt).
2/

Om du inte nödvändigtvis tänkt att stanna i USA kan du flyga XMN-ICN-LAX-LAS med Korean och Delta 17/12 och sen LAS-LHR med Virgin 18/12 med Eurobonusbiljetter i ekonomiklass!

Grymt! Den hade jag missat. Ett riktigt bra alternativ. 42,000 poäng istället för 7500kr är taget, speciellt när det förhoppningsvis trillar in 1 miljon poäng på kontot efter det här. Bristvaran för mig kommer vara 2-4-1 vouchers, inte poäng, om detta går i lås.

Men och andra sidan, det ser ut som att mitt hoppande i Kina inte kommer funka när jag läst kommenterarna här och har läst på mer själv. Så den delen av resan får troligtvis byggas om, vilket kanske skapar följdeffekter så att jag inte utgår från XMN inför USA-delen.

Det stämmer, men det verkar gälla för Guangzhou Baiyun International Airport (https://gz.gov.cn/guangzhouinternational/home/bulletin/content/post_9254377.html).

Inget jag känner till. Kom hem för några dagar sedan från Shanghai och jag/några kollegor reste runt i området utan problem med 144 timmars visumet. Vi uppgav dock att vårt hotell var i Shanghai.

För Saudiarabien så kan man ordna ett multiple entry evisa online via https://www.visitsaudi.com/en/plan-your-trip/visa-regulations - kostar SAR 395 eller 1095 SEK. Visa on arrival kostar SAR 300 eller 831 SEK.
Efter 15 oktober är det visumfritt i 15 dagar för norrmän och danskar.

Jag har svårt att förstå Visa processen i Kina. Min resa har 2 planerade vändor till Kina.

1.
30 NOV - MU (BKK- CAN)
Landar 07:55 - Layover 13H 45 MIN
Lyfter 21:40 (CAN-BKK) med KQ

2.
02 DEC - MF (TPE-FOC)
Landar 13:10, Layover 6H 5 MIN
Lyfter 19:15 (FOC-CGK)

Fungerar transit without visa för att jag flyger internationellt - internationellt, eller behöver jag Visa då jag besöker Kina 2x under kort tid?

Tack på förhand, aldrig varit i Kina, kanske märks... :rolleyes:

Men och andra sidan, det ser ut som att mitt hoppande i Kina inte kommer funka när jag läst kommenterarna här och har läst på mer själv. Så den delen av resan får troligtvis byggas om, vilket kanske skapar följdeffekter så att jag inte utgår från XMN inför USA-delen.
Tänk även på att landet du reste in till Kina ifrån inte får vara samma land som du sedan reser direkt till från Kina. I vissa regioner behöver man inte lämna på samma sätt, om du t ex har landat i Guangzhou (CAN) kan du lämna Kina via land för att ta dig till Macau eller Hong Kong.

2.
02 DEC - MF (TPE-FOC)
Landar 13:10, Layover 6H 5 MIN
Lyfter 19:15 (FOC-CGK)

Fungerar transit without visa för att jag flyger internationellt - internationellt, eller behöver jag Visa då jag besöker Kina 2x under kort tid?

Tack på förhand, aldrig varit i Kina, kanske märks... :rolleyes:
Kolla upp om FOC är en flygplats du får göra visa free transit på. Har för mig att det bara är vissa ställen i Kina som tillåter det.

Toppen