Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

Vad har ni andra hittat för sweetspots bland revenue-biljetter som är relevanta för den här kampanjen? Nere i Spanien finns det ju en massa billiga inrikesbiljetter med Air Europa (men ingen har bekräftat att man faktiskt tjänar Eurobonuspoäng på dessa) och China Eastern har billiga enkelbiljetter (2100-2500 SEK) från Sydkorea till Europa (Budapest, Amsterdam, Paris CDG, London LHR, m fl). Det är väl vad jag har hittat för sweetspots, har någon annat hittat andra?

LHR-JED (SV), 36k EB-poäng
/
JED-CGK (GA), 42K EB-poäng
Kommer transit med 2 olika PNR att funka i Jeddah eller kommer du skaffa saudiarabiskt visum?

SGN-NGB (MU)
NGB-CAN (MU). 1500kr (bokningsklass T - OK)
/
CAN-BKK (KQ), 1500kr (bokningsklass är ett frågetecken, får eventuellt ringa in för att boka)
Har du tänkt skaffa kinesiskt visum eller funkar verkligen SGN-NGB-CAN-BKK med TWOV (transit without visa) undantaget?

Kommer transit med 2 olika PNR att funka i Jeddah eller kommer du skaffa saudiarabiskt visum?

Har du tänkt skaffa kinesiskt visum eller funkar verkligen SGN-NGB-CAN-BKK med TWOV (transit without visa) undantaget?

Precis sådant här jag önskade få till diskussion om. När jag googlade fick jag intrycket att det skulle vara ok med Kina-delen, men det låter inte som att det är helt solklart när jag läser svaren här.

Angående Saudiarabien hade jag tänkt skaffa ett visum.

Det gäller väl bara för specifik region och inte hela Kina?
Det stämmer, men det verkar gälla för Guangzhou Baiyun International Airport (https://gz.gov.cn/guangzhouinternational/home/bulletin/content/post_9254377.html).

Men finns det inte en regel att man ska befinna sig inom ett område i närheten av ankomstflygplatsen och resan ut ur Kina också ska ske i detta närområde?
Inget jag känner till. Kom hem för några dagar sedan från Shanghai och jag/några kollegor reste runt i området utan problem med 144 timmars visumet. Vi uppgav dock att vårt hotell var i Shanghai.

För Saudiarabien så kan man ordna ett multiple entry evisa online via https://www.visitsaudi.com/en/plan-your-trip/visa-regulations - kostar SAR 395 eller 1095 SEK. Visa on arrival kostar SAR 300 eller 831 SEK.

Snyggt! Vilket datum är ditt VS-flyg?

Har du kikat på att flyga till TPA istället för SEA? Verkar vara rätt god tillgänglighet hem från TPA med VS i award. Tänker att den är rätt dyr!

Tack för feedbacken! Datumet är 18/12, vilket också är förklaringen till priset - på tok för nära jul... Hade kunnat korta ner resan några dagar för få den biljetten för halva priset. Har kikat på TPA men det skulle bli ett långt byte i ATL.

Inget jag känner till. Kom hem för några dagar sedan från Shanghai och jag/några kollegor reste runt i området utan problem med 144 timmars visumet. Vi uppgav dock att vårt hotell var i Shanghai.
På den här hemsidan finns en karta (vet ej om jag får lägga in den här pga upphovsrättsliga skäl) över de olika regionerna ("närområdena", som jag kallade dem). Ningbo och Guangzhou ligger i olika regioner.

Toppen