Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

Det här erbjudantet verkar inte ha gått ut till alla EBD+, om man kan nu lita på kundtjänsten.

När jag har klagat på att inte ha fått varken den här inbjudan eller Friend & Family som EBD, har de svarat följande:

Those two offers were sent out to select members, if you did not receive the emails we can not add you do them.

We can not divulge information regarding who was chosen to receive these mails or what the criteria were.

Det här erbjudantet verkar inte ha gått ut till alla EBD+, om man kan nu lita på kundtjänsten.

När jag har klagat på att inte ha fått varken den här inbjudan eller Friend & Family som EBD, har de svarat följande:

Jag fick inbjudan till det här eventet men fortfarande inte fått mail om Friends & Family :)

Gällande LTD skulle de ju kunna annonsera att det blir efter 15 perioder som EBD för att få alla att stanna med SAS och inte nöja sig med EBG och sen status i *A

Det är liknande för mig men jag står hela tiden och väger om jag ska jaga diamond eller ej. En annan variant som kanske inte behöver vara antingen eller skulle vara roll-over miles.
Roll-Over Level points/flights will indeed be a strong carrot to continue booking SAS when you already have secured reaching e.g. the Diamond level.

With 1 month to go, I have 195000 Level Points and 102 Level flights. My travels - next period - will probably change significantly.
For the sake of an illustrative example, let’s say I end at 75000 Level Points and 50 level flights, that will over a 24 months perspective total to +275000 level points and +150 level flights, but only result in 1 Diamond qual and 1 Gold qual…
Another member, who optimize the program qualification thresholds (and then go to another airline), would be able to produce 3 Diamond periods by the same amount of points, i.e. that member needs 36 months to do what I will do in 24 months, but still that member will enjoy higher status and be seen as more loyal than me…

Always difficult to get it completely fair (and that is not my intention), but SAS could - like Hilton Honors - allow a certain number of points/flights to roll-over into next periode (and cap it at e.g. Gold level).

Om man sätter kvalificeringen för LTD på EBD 10 år i rad så får man samma problem igen. Vad ska motivera en LTD att fortsätta flyga med SAS?

Istället så skulle man kunna tänka sig att man räknar total intjäning under en livstid, t ex att totalt intjänade 1500000 poäng ger LTD. Då skulle motivationen finnas kvar för en LTG att fortsätta flyga SAS, samtidigt som de som flyger extra mycket och kanske når EBD flera år i rad också belönas genom att de når LTD snabbare, men inte "för snabbt" för att sedan sluta flyga efter 10 år.

Toppen