Senaste nytt

Boka bonusresa till Mauritius

chrloc

Medlem
Hej!
Jag ska boka en resa till Mauritius och hoppas hitta biljetter i business i januari. Via SAS hemsida hittar jag mest Economy.
Kan ni tipsa om andra sökvägar
Fungerar det fortfarande att söka via Uniteds hemsida?
Andra tips?
Ett annat alternativ skulle vara att köpa biljetter och sedan uppgradera med poäng.
Hur lätt är det?

Blir nog svårt men vill du försöka så sök från hubbar och leta sedan anslutningar. De jag vet flyger dit inom SkyTeam är AF från CDG, Saudia från JED och Kenya Airways via NBO. Nej, United är ju med i Star Alliance så du kan inte söka SkyTeam bonusresor via deras sida. Du kan inte uppgradera med eurobonus-poäng på andra bolag än SAS.

Ok tack så länge.
Jag hittar bonusbiljetter i Economy med Air France.
Tror ni man kan köpa dessa med poäng och sedan betala för att få uppgradering till Business?

Vet vi om det finns några väsentliga skillnader på priset på uppgradering-vid-boarding/gate hos Sky Team vs. Star Alliance?
Beror på från bolag till bolag och går inte att säga för hela alliansen. Men just Air France tillämpar det för både Business och First (om det är glest bokat).

Beror på från bolag till bolag och går inte att säga för hela alliansen. Men just Air France tillämpar det för både Business och First (om det är glest bokat).
Jag ringde Air France
De sa att man inte kan köpa till uppgradering på en biljett som är köpt som Eurobonusbiljett. Hon sa att biljetten då tillhör SAS och man kan inte betala Air France för uppgradering.
Tror ni det ändå är möjligt?
I så fall hur?

Jag ringde Air France
De sa att man inte kan köpa till uppgradering på en biljett som är köpt som Eurobonusbiljett. Hon sa att biljetten då tillhör SAS och man kan inte betala Air France för uppgradering.
Tror ni det ändå är möjligt?
I så fall hur?
Air France säger att man inte kan uppgradera awards men i praktiken är det en annan historia. Tror inte att det påverkar om det är eurobonus eller flying blue award. Självklart ska du inte heller tro att det kommer dyka upp upgrade chans då det finns risk att flygen går fulla under högsäsong.

Toppen