Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

En inrapporteringspunkt.... till Spanska solkusten i dag. Mina två kompisar bägge diamond, sitter i Plus.
Tydligen har personalen en "tabell" typ minigolf där de prickar av enheter....
De ville beställa mer efter tre... Ööö...Diamond? Ja Diamond. Hon då, medföljade? - Nä, Hon har eget Diamond, Listan "ströks" och de fick mycket. bra service resten av flygningen.

Ytterligare en bekräftelse på att de har väldigt lite koll på Diamond i Plus, i Go däremot upplever jag att de ofta har koll, eller får koll när man beställer nått utan att ha kortet redo.

Åkte till till södra Europa med bekanta (jag hade bokat för mig själv +8 andra).Den vänlige pursern såg på eget initiativ till att alla på bokningen fick kostnadsfri dryck och sade något om "diamantsällskap" till den som serverade. Men detta är inget jag förväntar mig. På returen blev det snällt till att betala.
Samma här på den flygningen. Vi var sex i samma sällskap och jag frågade innan, ”naturligtvis” svarade flygvärdinnan. Blev en enhet för alla och en extra för några av oss så det tog aldrig några orimlig proportioner. Kul att kunna bjuda sällskap som inte brukar flyga med förmåner innan (kunde också boxa exitrad till alla också och en till hade guld så loungr besöktes oxkså).

Nu efter x antal år som Diamond. Det finns ingen 3 dryck begränsning i plus som Diamond eller pandion. Tack Cc på sk2811.
1bcfcf519a4b8a77826b9a85fd5dbb2f.jpg

4d6b39eb279fbfa4151785f43da09e3b.jpg

Precis som jag misstänkte att det var. Fick betala för antipasti lådan i plus som diamond, fick tillbaka pengarna för den sedan via kundtjänst. Osmidigt och helt obegripligt att vissa CC hittar på egna regler.
Jag har också nekats antipastilåda och haft resesällskap/stolsgrannar som fått nej på den. Det måste vara väldigt otydligt kommunicerat internt historiskt.
Perfekt att det nu är tydligt att den ingår. :)

Toppen