Remington Steele
Medlem
LufthansaFinns det nåt bolag inom Star Alliance som, likt SAS, har lifetime gold?
LufthansaFinns det nåt bolag inom Star Alliance som, likt SAS, har lifetime gold?
United, Lufthansa, Asiana, Air China, och EgyptAir. Kanske mer.Finns det nåt bolag inom Star Alliance som, likt SAS, har lifetime gold?
Cathay har haft en kampanj också.Ingen som har börjat fundera på när något annat bolag än AY kommer med en matchning inom OW? BA hade ju någon matchning men för US/Canada tidigare men inte sett något mer?
När det gäller matchningarna så var jag snabb och högg på LH och kommer krossa "ben" kravet på 6 flighter dem önskade mig göra för att behålla statusen 1 år till. Får väl se om man ska försöka köra SEN nästa år men än så länge fått bra service ombord, Iof bara flugit Business eller First än så länge![]()
Uppdaterat här med till 5/9 2026 behövde logga ut och in igen för att se statusenJag stod över matchningen med LH då jag inte kände att det var värt investeringen i tid/pengar nu i höst.
Matchade mot Thai när erbjudandet kom, blev godkänd på några timmar och nu i morse så är statusen uppdaterad i deras app. Royal Orchid Plus Gold och TG*G till 5e september 2026.
Hade det fortfarande funnits ett M&M kreditkort i Sverige så hade jag resonerat lite annorlunda men nu blev det som det blev
Jag stod över matchningen med LH då jag inte kände att det var värt investeringen i tid/pengar nu i höst.
Matchade mot Thai när erbjudandet kom, blev godkänd på några timmar och nu i morse så är statusen uppdaterad i deras app. Royal Orchid Plus Gold och TG*G till 5e september 2026.
Hade det fortfarande funnits ett M&M kreditkort i Sverige så hade jag resonerat lite annorlunda men nu blev det som det blev
Uppdaterat här med till 5/9 2026 behövde logga ut och in igen för att se statusen
Hade ni redan konto hos Thai eller skapdes ni ett samband med statusmatchen?
Min fru skapa ett i samband med statusmatchen, som är godkänd nu, men inte uppdaterad hos Thai ännu.
Själv väntar jag på svar från Thai ifall dom kan hjälpa mig att komma åt mitt Thai konto från 1997.
Är det långsökt att tro att man kommer få bättre behandling av TK på en SAS award vid eventuella schedule change?
Edit: Som TK Elite alltså jämfört med annat *A Gold
För egen del är det ju inte aktuellt då jag var snabb att hoppa på M&M men jag skulle eventuellt kunna lösa det för en av personerna som är med på samma PNR.