Senaste nytt

Lufthansa återinför gratis alkohol i economy på vissa linjer short haul

Fler goda nyheter från Lufthansa!
Bara att hoppas att LHs linjer från ARN ingår i denna test så blir det ännu fler anledningar att skippa Copenhagen airways!

Last edited:
Dom vet hur dom ska locka Svenskar att flyga…….
Kommer ihåg "the good old days" i början av 90 talet med det tidiga morgonflyget till Heathrow. Jag var ny till Sverige och helt chockad över alla svenska affärsmän i business class som började med bubbel, sedan gin och tonic, sedan rödvin till frukost och avslutade med ett par whiskey för att till slut vinglar av planet, troligen till någon affärsmöte. Enda som kunde slå dem var om en finskaffärsman var på planet.

Från ARN gäller max 3 enheter och dom måste beställas vid bording. Vi vill inte att bli vana med ngt nytt;)
Aha! Då fick jag förklaringen till varför de bjöd på dryck i måndags på Arlanda -Frankfurt :)
Vi får väl se om danskarna svarar. Tror knappast det.
Men lysande grepp i alla fall. Det ska vara skillnad om man inte vill åka Ryan/Norwegian!
Och mina sista 4 ben (bokade i economy light) för att få ihop dom 6 blev plötsligt både roligare och mer prisvärda!

LH+ARN=sant! ;-)

Oavsett vad man tycket om ett bolag eller allians så kan vi väl ändå försöka hålla oss till vad de faktiskt heter? Scaryteam, Copenhagen Airways etc känns lite mellanstadienivå
Förstår att många SASfantaster nu är sårade över utvecklingen. Men faktum kvarstår. Det är ju inte ett skandinaviskt flygbolag längre. Det är ett danskt...

Förstår att många SASfantaster nu är sårade över utvecklingen. Men faktum kvarstår. Det är ju inte ett skandinaviskt flygbolag längre. Det är ett danskt...
Faktum kvarstår också att flygbolaget heter SAS / Scandinavian Airlines. Annat faktum är att största ägaren än amerikansk. Och bolagets HK är i Sverige.

Om man nu nitiskt vill hålla sig till faktum som kvarstår.

Toppen