Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hej! Jag kan iofs ringa kundtjänst och vänta i timmar och få ett svar som 50/50 är rätt eller fel. Testar istället att fråga här. Tjänar jag basicpoints och levelpoints till EB på flight som marknadsförs som av SK med SK flightnummer men som genomförs av Agean.
Med vänlig hälsning!
IMG_1752.jpeg

Intressant att SAS har kvar ett codeshare samarbete med Aegan när det borde finnas en hel del möjligheter inom SkyTeam att ta sig till Aten. Men jag ställer mig tveksam till att du skulle få poäng om inte A3 (som operating carrier) väljer att även framåt dela ut poäng till SAS. Återkoppla gärna hur det går.

Intressant att SAS har kvar ett codeshare samarbete med Aegan när det borde finnas en hel del möjligheter inom SkyTeam att ta sig till Aten. Men jag ställer mig tveksam till att du skulle få poäng om inte A3 (som operating carrier) väljer att även framåt dela ut poäng till SAS. Återkoppla gärna hur det går.
Talade med kundtjänst igår som bekräftade att inga poäng intjänas på Aegeanflighten

Ytterligare ett exempel på att detta med marketing carrier borde vara det som styr poängintjäningen. Det är ju hål i huvudet att man som kund kan köpa och boka biljetter med exempelvis SK-prefix på SAS egen hemsida och sedan inte tjäna poäng om flygen råkar utföras av en partner utanför den aktuella alliansen eller som de har bilateralt avtal med. Visst om flyget hade sålts som (och utförts av) Aegan med A3-prefix men inte med SK-prefix..! Blir så trött!

Toppen