Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Då var helvetesresan bokad över jul och nyår.

17:e December GOT - ARN 19.20 - 20.25 (PLUS)
18:e December ARN - ZRH 06.10 - 08.35. (BUSINESS)
18:e December ZRH - PVG 13.10 - 08.25 (+1) (BUSINESS)
19:e December PVG - BKK 17.20 - 21.15 (ECONOMY)

7:e Januari BKK - PVG 10.35 - 15.50 (BUSINESS)
8:e Januari PVG - ZRH 11.40 - 19.00 (BUSINESS)
9:e Januari ZRH - GOT 16.55 - 19.05 (ECONOMY)

Det jag undrar nu är följande. På vilken sträcka behöver jag hämta ut bagaget? Hade ju varit rätt gött att slippa härja med det på Arlanda och bara checka in på något flygplatshotell. Samma gäller i Shanghai där vi har 9h, jag vill in till stan en snabbis så hade varit skönt slippa behöva dra runt bagaget. Visst löser man sånt 72h-visum utan några bekymmer som svensk (kanske att det var längre).

Bonusfråga. Jag kommer bli SAS Guld i September (tyvärr efter bytet till SkyTeam). Vad gäller med statusmatch till Lufthansa då? Går det att lösa så att man iallafall har lounge-access på Economy-benen.
Har också en routing via PVG på vår hemresa över nyår, åker dock med OS. Som jag förstått det måste bagage hämtas ut och checkas in på nytt i PVG.

Då var helvetesresan bokad över jul och nyår.

17:e December GOT - ARN 19.20 - 20.25 (PLUS)
18:e December ARN - ZRH 06.10 - 08.35. (BUSINESS)
18:e December ZRH - PVG 13.10 - 08.25 (+1) (BUSINESS)
19:e December PVG - BKK 17.20 - 21.15 (ECONOMY)

7:e Januari BKK - PVG 10.35 - 15.50 (BUSINESS)
8:e Januari PVG - ZRH 11.40 - 19.00 (BUSINESS)
9:e Januari ZRH - GOT 16.55 - 19.05 (ECONOMY)

Det jag undrar nu är följande. På vilken sträcka behöver jag hämta ut bagaget? Hade ju varit rätt gött att slippa härja med det på Arlanda och bara checka in på något flygplatshotell. Samma gäller i Shanghai där vi har 9h, jag vill in till stan en snabbis så hade varit skönt slippa behöva dra runt bagaget. Visst löser man sånt 72h-visum utan några bekymmer som svensk (kanske att det var längre).

Bonusfråga. Jag kommer bli SAS Guld i September (tyvärr efter bytet till SkyTeam). Vad gäller med statusmatch till Lufthansa då? Går det att lösa så att man iallafall har lounge-access på Economy-benen.

Helvetetsresan? Ser väl rätt standard ut? Business på de långa benen.

Vid transfer i PEK (ARN-PEK-HND), behöver man hämta ut bagage?
Förutsatt att det är 1st PNR så ska du inte behöva det på PEK för International to International. Du kommer däremot behöva gå igenom security och hyffsat stor chans att du behöver gå till transfer desk för nytt boarding card. Lite olika anekdoter på hur folk har lyckats få boarding card hela vägen när man åker genom PEK.

1. Hört otaliga problem med reservationer som inte bekräftats för Air China och som skapat problem när man ska flyga. Har en lite komplex bokning - någon som vet hur man gör bäst i att bekräfta bokningen med Air China (och om det går att göra online)?

2. Tänker att möjligheten att flyga lite godbitar kommer att försvinna när de går över till Skyteam (och tänker att även om man inte ska posta det offentligt är det lika bra att bjuda på några för att ge några möjligheten att boka dessa). Går att boka online.
- 30k poäng för 27h i business O/W: 2025-04-30, ALA-FRA (LH buz), FRA-VIE, VIE-TPE (BR buz)
- 105k poäng för 35h i business T/R med avgång CPH: 2025-02-12 CPH-IAD-LFW, 2025-05-21 LFW-ADD-CPH .

• Gilla
Reactions: Gus
Kommer man kunna avboka specifika segment med tex. Thai eller måste man avboka hela resan isåfall när vi går ur *A?
Har en riktigt dålig mellanlandning som jag eventuellt vill köpa separat biljett till för att få en non-stopper men det kanske inte funkar så.

Kommer man kunna avboka specifika segment med tex. Thai eller måste man avboka hela resan isåfall när vi går ur *A?
Har en riktigt dålig mellanlandning som jag eventuellt vill köpa separat biljett till för att få en non-stopper men det kanske inte funkar så.
Utgår från och tolkar det som att inget kan ändras från vår sida.

Nu verkar det som om Eva Air har stängt ner för bokningar för SAS för jag hittar ingen tillgänglighet alls för några destinationer med EVA som fanns igår. Exempelvis SHA-TPE fanns mängder igår, nu inte ett enda (och de finns fortfarande på United). Kanske att de stängde ner sitt IT-system innan man gick hem för dagen på fredagen...

Nu verkar det som om Eva Air har stängt ner för bokningar för SAS för jag hittar ingen tillgänglighet alls för några destinationer med EVA som fanns igår. Exempelvis SHA-TPE fanns mängder igår, nu inte ett enda (och de finns fortfarande på United). Kanske att de stängde ner sitt IT-system innan man gick hem för dagen på fredagen...
Vilka datum? Jag hittar inget hos tex AC Aeroplan.

Toppen