Senaste nytt

Luleå-Sydkorea (ICN) med Skyteam?

FF#1

Medlem
Nu verkar det vara dags att ta sig till Sydkorea igen, för ~10 gången.....
Hade rätt bra utarbetade rutter med Star Alliance men hur ska man flyga nu efter alliansbytet?

Har sökt lite men mest dyrt och dåligt, blir kanske bättre efter 1/9, för nu verkar det saknas sammarbeten på många linjer.

Tips på hur man ska åka?

Via AMS med KLM eller via CDG med AF är väl de uppenbara alternativen, men nej priserna ser inte jätteroliga ut vid en snabb sökning under hösten. :(

Förhoppningsvis kanske någon bra lösning med Korean Air dyker upp. Har inte superkoll på hur och var de flyger dock.

Google flights ger ju lite alternativ för runt 11-12000 tor med bland annat emirates. Finns några turer genom Kina samt med KLM som fortfarande inte drar iväg tidsmässigt.

Billigast verkar vara Air China med separat biljett från LLA till ARN och sen vidare därifrån. 7000 tor.

• Gilla
Reactions: pep
Var nog lite otydlig, minst Premium ecconomy eller helst business.
Vettig intjäning till Eurobonus är ett krav.

Kollade lite till, om man är flexibel med datum så finns det hyfsade priser. Men många dagar är det +50k för en C

För tillfället verkar t.ex. Skyscanner ha problem med att uppfatta vad som är Star Alliance och vad som är SkyTeam efter bytet, och kan vara att flygbolagen själv håller tillbaka lite på bokningsklasser tills bytets tekniska bitar är gjorda.

Boka med SAS? Byte i PVG, och bra intjäning av poäng. Du måste nog ringa in och boka. Förbered med att söka LLA-PVG själv först, sedan får agenten lägga på PVG-ICN. Tänk på att CPH-PVG inte flygs veckans alla dagar.
Screenshot 2024-08-22 at 12.42.12.png

Snyggt!

är det där "giltiga" routingar eller bara möjliga?
Fanns ju många fler än jag hittade när jag sökte runt lite, flera av dessa är ju rätt vettiga dessutom.

Jag kan inte svara på om dom är giltiga som revenue. Resultatet du ser är en algoritm jag skrivit som kombinerar segment från skyteam-bolag, utan hänsyn till tidtabeller. Så se det mer som en inspirationskälla i dagsläget!

Toppen