Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

Hej och tack för senast!

Jag kollade i morse och då fanns fakirflighten. Uppdaterade du både SAS och Awardhacks för att säkerställa att de var "ur sync"? Jag har ingen cache eller "avancerad" felhantering som kan göra att du får ett delresultat.

Om du eller någon annan kan reproducera felet så rapportera det här.
Ja jag har för mig att jag uppdaterade Awardhacks efter att jag hade sökt på SAS för att se om det kunde trigga fram samma sträcka!
Det är ju en världslig sak egentligen, flighterna i sig var inte aktuella för mig personligen.
Sitter mest och försöker bilda mig en uppfattning hur dom olika släppen är just nu för roligare routing och bolag till Bangkok i vinter :)

Många frågar om travelhacks kommer att fortsätta fungera efter 1/9 och om partnerflyg inom Sky Team kommer att stödjas. Jag har frågat SAS om förändringar i APIet men inte fått svar. Min gissning är att SAS-söket kommer att fungera utan förändring och att partnersök kommer att fungera efter små justeringar.

Det kommer att krävas lite arbete av [mention]LSH [/mention] resp vårt team men jag tror nog att vi kan hitta på något smart för denna mycket uppskattade tjänst så fort vi hämtat andan efter 8 månaders intensiv planering. utveckling och testning av allt nytt som ska ersätta så många delar i vårt digitala ekosystem.

Har mailat LSH direkt.

/ Peter, Head of Loyalty Solutions , SAS Digital & IT

Man har ett nytt API för partnersök. Jag är inte vitlistad för nya APIet och jag avvaktar lite med att implementera nya formatet tills jag diskuterat kommande ändringar med SAS. Som ni kanske sett så har inte ens SAS själva implenterat detta ännu i appen.

Jag har plockat bort *A-länken men om någon använder SK-only-läget (som fortfarande fungerar) så kan ni göra det här https://awardhacks.se/Star

Kort förklaring på vad man ändrat:
Tidigare fanns ett API som hanterade revenue, sas award och star award i samma tjänst. Tre olika "lägen" men gemensamt in- och ut-data.
Man har nu brutit ut sökning på "partner award" till ett eget API, med ny domän och ett lite annorlunda (men bättre) format. Jag misstänker att man på sikt kommer harmonisera dessa igen.

Som jag tidigare gissat så påverkas inte SAS award-sök så datainsamling och bevakningar (alerts) på awardhacks kommer rulla på som vanligt utan att kräva ändringar från mig.

Jag hoppas på att snart kunna komma med ett nytt och förbättrat sök.

Last edited:
Man har ett nytt API för partnersök. Jag är inte vitlistad för nya APIet och jag avvaktar lite med att implementera nya formatet tills jag diskuterat kommande ändringar med SAS. Som ni kanske sett så har inte ens SAS själva implenterat detta ännu i appen.

Jag har plockat bort *A-länken men om någon använder SK-only-läget (som fortfarande fungerar) så kan ni göra det här https://awardhacks.se/Star

Kort förklaring på vad man ändrat:
Tidigare fanns ett API som hanterade revenue, sas award och star award i samma tjänst. Tre olika "lägen" men gemensamt in- och ut-data.
Man har nu brutit ut sökning på "partner award" till ett eget API, med ny domän och ett lite annorlunda (men bättre) format. Jag misstänker att man på sikt kommer harmonisera dessa igen.

Som jag tidigare gissat så påverkas inte SAS award-sök så datainsamling och bevakningar (alerts) på awardhacks kommer rulla på som vanligt utan att kräva ändringar från mig.

Jag hoppas på att snart kunna komma med ett nytt och förbättrat sök.
Hur går det, någon progress? :D

Har använt din lista med lediga businessplatser med SAS @LSH men det blir ganska omständigt om man ska hitta både tur och retur. Jag satt lite i helgen och snickrade ihop ett gränssnitt som bygger på den datan. Kanske något som skulle vara intressant att få in på awardhacks?

Här kan man testa om man vill (data uppdateras ej):

Tanken med gränssnittet är att man söker dit man ska (OUTBOUND) och sen kan man lätt se när det finns returresor (INBOUND).

OBS: Ej byggt för mobil i dagsläget. :)

1727706198155.png

Last edited:
Har använt din lista med lediga businessplatser med SAS @LSH men det blir ganska omständigt om man ska hitta både tur och retur. Jag satt lite i helgen och snickrade ihop ett gränssnitt som bygger på den datan. Kanske något som skulle vara intressant att få in på awardhacks?

Tanken med gränssnittet är att man söker dit man ska (OUTBOUND) och sen kan man lätt se när det finns returresor (INBOUND).

Visa bifogad bild 157539
Snyggt!

• Gilla
Reactions: JPE

Visa bifogad bild 157539

Vad är det för fel på förstasidan?

Vad är det för fel på förstasidan?
Vill man göra en roadtrip på USA:s östkust och man kan resa när som helst nästa år. Då kan man på 5 sekunder få upp en bild av läget som är överblickbar.
1727711122311.png

Försöker jag göra samma sak på förstasidan så får jag en lista med flera hundra poster. Har man inte lika fritt att välja när man ska resa så fungerar förstasidan utmärkt. Så inget fel med förstasidan.

Last edited:

Visa bifogad bild 157539

Älskar såna här grafiska visualiseringar, gör det mycket tydligt när man ska planera om man vill maximera sina möjligheter. Tack för kodandet!

Toppen