Senaste nytt

BlackWolf: som Uber, men med beväpnad förare

Det här är bara en av många mängden av MAGA-vänliga företag därute. Snälla, förväxla inte MAGA med USA.
Några exempel på vad man förespråkar i affärsväg:
Jag trodde att verksamheten marknadsförde sig mot människor i eller på väg till, från och via högre våldsbrottsområden. Sådana områden tenderar att ha färre MAGA-hattar, även om det är fler män från dessa områden som bär dem nu än 2020.

Det här är bara en av många mängden av MAGA-vänliga företag därute. Snälla, förväxla inte MAGA med USA.
Jag håller med att det är mestadels en MAGA driven fenomen. Men som amerikan (born and raised), måste jag säga att det finns inga oskyldiga grupper när det gäller "the dumbing down of America."

Kom att tänka på Shooters Grill i staden Rifle (!), Colorado. Servitriserna var alla beväpnade för att skydda gästerna. Flesta med pistol men även en och annan revolver. Ägarinnan, Lauren Boebert, sitter i representanthuset.
Numera nedlagd då fastighetsägare sa upp hyreskontrakt.

Last edited:
Som ett litet barn i NYC antog jag att många taxichaufförer hade något att använda som ett vapen mot problemkunder. Jag vet att några av Columbia University-studenterna som gjorde sidojobb som taxichaufförer under 1970- eller 1980-talen var definitivt bekanta med vad de skulle dra ut från under stolen eller någon annanstans om de hade en problemkund eller andra möter under arbetet. I Washington var det ungefär likadant. Över hela landet undvek taxichaufförer ofta selektivt vissa människor eller vissa stadsdelar. På grund av rädsla. [De hoppade över mig ofta i mitt grannskap i NYC eftersom de trodde att jag = problem. Problem för sin plånbok som potentiell JFK-bunden kund bara för att jag ropade en taxi med stort bagage i handen. :D.] Rädslan är inget nytt för vissa förare. Och rädslan är inget nytt för vissa passagerare. Personligen föredrar jag som passagerare att undvika beväpnade förare. Och jag skulle undvika sådana beväpnade kommersiella chaufförer. Många av de människor som arbetar med sådana jobb arbetar med dessa jobb vid sidan av på grund av stress i sina liv. Stressade, desperata människor med vapen inom räckhåll och dålig psykvård? Farlig. Tänk på att även många amerikanska poliser som sparkas från ett jobb på grund av problembeteende ofta lätt kan få ett annat jobb som polis eller på annat sätt som beväpnad säkerhet.

“Just say no” to BlackWolf. Särskilt om du redan är rädd för Uber/Lyft.

Toppen