Senaste nytt

Delta bagage allowance`?

Linmet

Medlem
Någon som har koll på bag allowance efter 1/9 med skyteam?

Vad får en elite plus (sas guld) ta på en flygning IAD-ATL-PUJ bokat utan väska?
Vad får en elite ta? (sas silver)

Står ju bara "extra bagage allowance"

Jag fyllde i flygplatser, basic economy, random datum och guld så sa den 2 väskor. Testa själv och återkom med resultat.

Jag gjorde det men det finns inget fält för SkyTeam Elite Plus från andra FFP på den sidan, utan den räknar bara på Deltas egen status vilket inte är vad OP har. Så det är därför jag undrar om du är helt hundra på det.

Jag gjorde det men det finns inget fält för SkyTeam Elite Plus från andra FFP på den sidan, utan den räknar bara på Deltas egen status vilket inte är vad OP har. Så det är därför jag undrar om du är helt hundra på det.
Är inte gold medallion motsvarigheten till Elite Plus?

Är inte gold medallion motsvarigheten till Elite Plus?

Flygbolagen ger inte samma fördelar till andra Skyteam som sina egna. Delta premierar sina egna medallion gold mer än de premierar Skyteam Elite Plus från typ Flying Blue.

Liksom att SAS Diamond för två extra väskor hos SAS, medan andra Star Alliance Guld (och Elite Plus snart) bara får en väska extra.

Jag fyllde i flygplatser, basic economy, random datum och guld så sa den 2 väskor. Testa själv och återkom med resultat.
In terms of checked baggage, Delta has long treated me the same whether flying as a DL ElitePlus or as an AF/KL ElitePlus. It’s not JV related either.

Flygbolagen ger inte samma fördelar till andra Skyteam som sina egna. Delta premierar sina egna medallion gold mer än de premierar Skyteam Elite Plus från typ Flying Blue.

Liksom att SAS Diamond för två extra väskor hos SAS, medan andra Star Alliance Guld (och Elite Plus snart) bara får en väska extra.

In terms of contract lounge access for Delta flights, Delta has played that game of different treatment based on SkyTeam ElitePlus status program used when flying Delta. But such discrimination has not been an issue with luggage when flying Delta — at least not when I’ve been flying them as an AF/KL ElitePlus.

Last edited:
Tack alla för hjälpen! Verkar som jag minst får en. Troligen 2 väskor även om jag flyger billigaste flighten då utan någon väska som ingår i biljetten.

Toppen