agehall skrev:Fråga (lite OT): Om man bokar en enkelbiljett tillKHV med intentionen att hoppa av i ICN, måste jag ha ett ryskt visum för att inte bli stoppad redan på ARN?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Fråga (lite OT): Om man bokar en enkelbiljett tillKHV med intentionen att hoppa av i ICN, måste jag ha ett ryskt visum för att inte bli stoppad redan på ARN?Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Fråga:Åka till DME med BA First (Avios + cash).Boka SEPARAT flygning hem 2 timmar senare med Air Berlin / BA.Behöver jag något speciellt?Klicka för att utvidga...
Du behöver inget visum för en vanlig internationell transfer, det fungerar som på vilken flygplats som helst.Immelman skrev:Behöver man ha ett ryskt visum för att studsa på flygplatsen? Dvs släpps man ombord på planet utan? När jag flugit till Moskva har de kollat visumet i avresegaten har jag för mig.Klicka för att utvidga...
Nej, det behövs inget transitvisum för detfilip23 skrev:Gäller det här fortfarande? Mina svärföräldrar ska flyga Köpenhamn - Moskva - Phuket och är lite oroliga över att dom måste fixa transitvisum (deras avgång är 4 timmar senare) själv har jag dålig koll... Någon som sitter på lite info?Klicka för att utvidga...
Ifall du byter flygplats i Moskva, behöver du transitvisum, men om det är på samma flygplats, behöver du inte det.filip23 skrev:Gäller det här fortfarande? Mina svärföräldrar ska flyga Köpenhamn - Moskva - Phuket och är lite oroliga över att dom måste fixa transitvisum (deras avgång är 4 timmar senare) själv har jag dålig koll... Någon som sitter på lite info?Klicka för att utvidga...