Senaste nytt

Checka in bagage till mellanlandning (SAS)

xz0781

Medlem
Någon som IRL har checkat in bagage till exempelvis CPH från HND då slutdestinationen varit ARN. Tillåts det?
Frågar därför det finns en bonusresa med 5h väntan i CPH men skulle i så fall satsa på att checka in bagaget igen i CPH och nyttja Diamondförmånen för att komma tidigare hem än mitt i natten.
Inte heller kul att sitta många timmar i CPH-loungen efter en långresa. Inser förstås att det inte är garanterat att lyckas med Diamondförmånen.

Det har jag provat en gång och det blev tvärnej med hänvisning till att jag hade incheckat bagage till Stockholm.

Last edited:
Haha, vilka missförstånd det kan bli med alla dessa förkortningar. Trodde han menade HBO i betydelsen att fördriva timmarna i loungen med HBO Max streamingtjänst :).
Nu är inte HandBagage Only ett alternativ och jag undrar fortfarande om inte någon i denna illustra församling checkat in bagage endast på första delen av en resa med flera etapper (för att kunna utnyttja Diamantförmånen med ombokning samma dag)?

Haha, vilka missförstånd det kan bli med alla dessa förkortningar. Trodde han menade HBO i betydelsen att fördriva timmarna i loungen med HBO Max streamingtjänst :).
Nu är inte HandBagage Only ett alternativ och jag undrar fortfarande om inte någon i denna illustra församling checkat in bagage endast på första delen av en resa med flera etapper (för att kunna utnyttja Diamantförmånen med ombokning samma dag)?
Har inte provat, men problemet med det där är ju om flight 1 blir försenad. Då riskerar du att miss flight 2 om du måste hämta ut bagaget. Jag skulle inte chansa på det.

Toppen