Senaste nytt

Dubbla poäng med Strawberry Mastercard i juli 2024 (3x på hotellen)!

Jag ser min natt reggades som dubbla poäng utomlands tidigare i juli. Blir väl några förbetalningar också och sedan ett samtal till kundtjänst i vanlig ordning. Hur kan det vara så svårt med MCC koder?

Jag kommer som resultat att börja betala mina nätter utomlands på Strawberry med mitt Plat points plus istället om det inte är 3x kampanj.

Förbetalt hotell i Shanghai som skulle dras 1/7 dras självklart så fort det blivit 1/7 i lokal tidszon då det fortfarande är sista juni i Sverige....
Några timmar kvar men nu är jag klar för denna gång!

Den dåliga starten löste sig då Agoda bokade om betalningen för hotellet i Shanghai till ett datum några dagar in i juli. Perfekt.

Var lite orolig för två depositioner (betalda innan juli) som jag räknade med att de skulle komma tillbaka under juli och orsaka dubbla minuspoäng. Men kors i taket, både deposition för hyrbil (betald i juni) och deposition för lägenhetshyra (betald i våras) kom tillbaka i juli men daterades och bokfördes på respektive ursprungliga transaktionsdatum -- så inga dubbla minuspoäng här inte! Kanske är det standard i Korea för depositioner betalda med kort?

• Gilla
Reactions: M.K
Skulle man få 60p/100kr om man förbetalade bokning på hemsidan och 90p/100kr om man betalade bokningen på plats?

Jag har fått 60p/100kr på två bokningar fram till 22 juli än så länge, en är betald på nätet och en på plats.
Inga bokningar efter 22 juli har gett några kampanjpoäng ännu, bara vanliga poäng.

Ska man kontakta SEBs kundtjänst via Mina Sidor eller Strawberrys kundtjänst?

Skulle man få 60p/100kr om man förbetalade bokning på hemsidan och 90p/100kr om man betalade bokningen på plats?

Jag har fått 60p/100kr på två bokningar fram till 22 juli än så länge, en är betald på nätet och en på plats.
Inga bokningar efter 22 juli har gett några kampanjpoäng ännu, bara vanliga poäng.

Ska man kontakta SEBs kundtjänst via Mina Sidor eller Strawberrys kundtjänst?
Strawberrys kundtjänst. Var får du 60p/100kr? Tänker du 30p/100kr gånger 2 istället för 3 eftersom du inte betalar fysiskt på hotellet?

Strawberrys kundtjänst. Var får du 60p/100kr? Tänker du 30p/100kr gånger 2 istället för 3 eftersom du inte betalar fysiskt på hotellet?

Tack!

Jag har fått 60p istället för 20p (alltså trippel och det står trippel på min poänglista) på en bokning jag betalt på hemsidan och en bokning jag betalade när jag checkade in på hotellet.
Borde jag ha fått 90p för t.ex. den jag betalade på hotellet?

Tack!

Jag har fått 60p istället för 20p (alltså trippel och det står trippel på min poänglista) på en bokning jag betalt på hemsidan och en bokning jag betalade när jag checkade in på hotellet.
Absolut 90 om du betalade på hotellet. Det brukar först kommer som 10p/100kr plus 10p/100 kr som dubbel. Sedan måste man kontakta kundtjänst för att få det rättat. När det rättas brukar det kommer som 70p/100 kr.

Om man betalar i appen kan det vara lite oklart vad man får för poäng. Det bör absolut vara 30p/100 kr eftersom det är ett köp hos Strawberry. Men det kan vara så att de har försökt att få bort trippelbonus under juli genom att skriva att det är endast för inköp på ett av deras hotell. DVS stoppar möjlighet att få trippel poäng när man betalar i förskott via appen eller med inköp av presentkort. Så då är det bara 30p/100 kr plus 30p/100 kr till som dubbelbonus under juli.

Jag kämpar med dem just nu för att få minst 30p/100 kr sedan minst dubbelbonus av 30 poäng till för inköp av ett presentkort jag gjorde under juli.

Tack!

Mina poäng för Strawberry betalningar som blev rätt (några få), så är det två rader: 1) 30p/100kr, rad 2) 60p/100kr. Det blir inte en rad med 90p. Om du har fått 60, tittade du över vanliga raden eller saknas den?

• Gilla
Reactions: hco
Om jag säger så här:

1 natt på Clarion Hotel Umeå kostade 1198kr.

Så här står det då:
21 JULI Clarion Hotel Umeå +1 198
21 JULI Clarion Hotel Umeå +119
21 JULI Clarion Hotel Umeå +239
22 JULI Mastercard trippel bonuspoäng +420

Kan det stämma?

Det här finns också däremellan:
21 JULI Mastercard dubbla bonuspoäng +92

Sen har jag flera Mastercard dubbla bonuspoäng här och där på 7-15 poäng för småutgifter såsom mat och bränsle.

Det är väldigt svårt att veta vilka poäng som hör till vad.

Det jag vet är att efter 22 juli står det inte trippel bonuspoäng någonstans fast jag har bott på hotell varje natt fram till 28 juli.

När jag betalade boendet på Clarion i Umeå med mitt jordgubbskort fick jag begära trippla poäng via kundtjänst. Däremot fick jag trippla poäng på deras restaurang automatiskt.

Toppen