igelkotten
Medlem
Jag har i två omgångar försökt boka en biljett åt en vän som ska flyga från USA till Europa med Virgin Atlantic. Båda gångerna har jag uppgett hennes reseinformation men betalat med mitt kreditkort (och angett min info vad gäller kortinformation). Första gången betalade jag med SAS EuroBonus Mastercard och andra gången med mitt brittiska Amex Platinum.
För båda bokningarna fick min vän booking confirmation samt en e-ticket - jag har själv sett dessa mejl.
Men i båda fallen, så har Virgin skickat en återbetalning till mitt kort och sedan bara raderat bokningen ur deras system. De har inte vid något av tillfällen skickat något mejl utan jag har upptäckt det genom att jag noterat återbetalningen till mitt kort.
Jag har ringt Virgin men deras kundtjänst vet inte vad som går snett.
Har någon upplevt liknande problem förut och har gissning om vad som inte fungerar? Är det så ovanligt att någon annan än resenären betalar flygbiljetten?
För båda bokningarna fick min vän booking confirmation samt en e-ticket - jag har själv sett dessa mejl.
Men i båda fallen, så har Virgin skickat en återbetalning till mitt kort och sedan bara raderat bokningen ur deras system. De har inte vid något av tillfällen skickat något mejl utan jag har upptäckt det genom att jag noterat återbetalningen till mitt kort.
Jag har ringt Virgin men deras kundtjänst vet inte vad som går snett.
Har någon upplevt liknande problem förut och har gissning om vad som inte fungerar? Är det så ovanligt att någon annan än resenären betalar flygbiljetten?