Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Hotell: At Sic
Nätter: 1
Bokat: Standard Amex Platinum FH&R (uppgraderingar i mån av tillgång)
Fick: Till slut Junior Suite
Status: Gold

Det här var intressant. Efter problem när vi bodde här i februari svarade jag på en enkät och berättade om några av problem (kaotisk front desk, ingen vegetarisk mat i en av restaurangerna).

Fick svar av en högt uppsatt person på Front Office. De skulle kompensera vid nästa besök om jag tog kontakt. Informerade de att vi skulle komma för bröllopsdagen.
Fick fråga om jag önskade något. Bad om rum med badkar, gärna lite romantisk. Fick svar att det var ordnat med badkar och högt upp i hotellet. Och att det skulle finnas en överraskning i rummet.

Såg i appen tidigt på morgonen att vi hade ett rum på 12te våningen. Kändes bra.

Checkade in tidigt men rummet var inte städat. Kom tillbaka 1600. Rummet klar. Men datorstrul. Tar en hel del tid. Vi är uppgraderade till superior, men får besked, tyvärr gick det inte att ordna ett badkar. Visade upp epost konversation där vi blev lovade ett badkar.

De jobbar ett tag. Ok rum på lägre våningen men med badkar. Går upp. Ingen badkar. Knack på dörren. Tjejen från receptionen som frågar om vi hade fått kaffegodis som Amex kunder ska ha. Ju, men rummet har tyvärr inget badkar.

Hon åker iväg för att kolla, ringa upp lite senare, ska komma upp med ny rumsnyckel. Tar en bra stund. Tillslut dyker hon upp. Tillbaka till våning 12, denna gång Junior Suite och badkar. Klockan är nu 17.00. Jag bryr mig inte om att fråga om det finns en överraskning som väntar på oss i original rummet. Om de inte lyckades fixa badkar förrän tredje försöket tror jag knappast det finns något billig halvflaska cava i rummet. Och vi har en halva champagne med oss som vi kanske hinner dricka innan middagsbokningen när vi har badat klart.

Jag tror det finns människor som vill leverera bra service på At Six, men någonstans finns det mycket grus i maskineriet. Troligen på mycket hög nivå.

Jag hade återigen aktiverat konversationen från förra strulet med er senaste upplevelse. Här finns alla chanser att göra om och göra rätt.

Hotell: At Sic
Bokat: Standard Amex Platinum FH&R (uppgraderingar i mån av tillgång)
Fick: Till slut Junior Suite

Det här var intressant. Efter problem när vi bodde här i februari svarade jag på en enkät och berättade om några av problem (kaotisk front desk, ingen vegetarisk mat i en av restaurangerna).

Fick svar av en högt uppsatt person på Front Office. De skulle kompensera vid nästa besök om jag tog kontakt. Informerade de att vi skulle komma för bröllopsdagen.
Fick fråga om jag önskade något. Bad om rum med badkar, gärna lite romantisk. Fick svar att det var ordnat med badkar och högt upp i hotellet. Och att det skulle finnas en överraskning i rummet.

Såg i appen tidigt på morgonen att vi hade ett rum på 12te våningen. Kändes bra.

Checkade in tidigt men rummet var inte städat. Kom tillbaka 1600. Rummet klar. Men datorstrul. Tar en hel del tid. Vi är uppgraderade till superior, men får besked, tyvärr gick det inte att ordna ett badkar. Visade upp epost konversation där vi blev lovade ett badkar.

De jobbar ett tag. Ok rum på lägre våningen men med badkar. Går upp. Ingen badkar. Knack på dörren. Tjejen från receptionen som frågar om vi hade fått kaffegodis som Amex kunder ska ha. Ju, men rummet har tyvärr inget badkar.

Hon åker iväg för att kolla, ringa upp lite senare, ska komma upp med ny rumsnyckel. Tar en bra stund. Tillslut dyker hon upp. Tillbaka till våning 12, denna gång Junior Suite och badkar. Klockan är nu 17.00. Jag bryr mig inte om att fråga om det finns en överraskning som väntar på oss i original rummet. Om de inte lyckades fixa badkar förrän tredje försöket tror jag knappast det finns något billig halvflaska cava i rummet. Och vi har en halva champagne med oss som vi kanske hinner dricka innan middagsbokningen när vi har badat klart.

Jag tror det finns människor som vill leverera bra service på At Six, men någonstans finns det mycket grus i maskineriet. Troligen på mycket hög nivå.
Lite uppdatering. Vi hade late check out. Tyvärr fungerade inte rumsnyckel efter kl 12.00. Det tog två besök till front desk för att få en fungerande rumsnyckel.

Vinbaren erbjöd inte vinlistan till lunch kl 13 på en söndag. Bara den korta by the glass lista. Ingen förklaring varför. Vitt vin serverades runt 3-4 grader kallt. Tog 15 minuter att värma dem till drickbar temperatur. Nämnde det när vi betalade. De kunde inte förstå det hela. Frågade hur de vita vinerna lagrades. Fick se en stor ho fylld med krossad is. Där stod flaskorna nertryckta. Hur fan kan det inte finnas en enda anställd på en vinbar som vet att vitt vin ska drickas mellan 8-12 grader, inte 3-4 grader?

Hotell: Clarion Collection Hotel Helma
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Standard två enkelsängar

Kom relativt sent och hotellet verkade tämligen fullbokat. Skulle bara göra en övernattning och åka vidare på morgonen så la ingen energi på rumstyp. När vi åkte därifrån på morgonen kom jag på att jag inte heller erbjöds min gratisdryck som i Norge är värd mer än guld. 65 nok för en halvliter läsk.

Kvällsmaten man bjöd på var helt ok med flera valmöjligheter och olika efterrätter.

Hotell: Quality Hotel Ramsalt
Bokat: Superior dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum

Här hade jag tyvärr en av mina sämsta upplevelser på ett hotell i denna kedja under alla år jag bott på deras hotell. Ingen uppgradering och erbjöds heller ingen dryck. Den tog jag dock själv på väg till hissen. Dessa två saker är väl tyvärr lite av ett normalförfarande på vissa av deras hotell.

Tjejerna i receptionen var väldigt oengagerade och man kände sig inte alls välkommen vid incheckning. Vi hade bokat ett rum med bäddsoffa då tonårssonen var med på resan. När vi kom till rummet insåg vi att det saknades sängkläder för bäddsoffan och bara fanns handdukar för två.

På väg ut på stan för att äta gick vi förbi receptionen. Samma tjejer och vi påpekade problemet. Fick till svar att vi kunde få handdukar där och då. Men jag sa att vi skulle ut och äta och dom kunde ta upp handdukar samtidigt som bäddsoffan skulle bäddas. Det var uppenbart att dom inte riktigt hängde med på problemet kring avsaknad av sängkläder till bäddsoffan. Kan inte norska men tog det på både svenska och engelska men fick bara mumlande tillbaka. En annan gäst som hört vårt samtal förstod problemet och tog det på norska och där trodde jag att saken var löst. Tyvärr inte...

När vi återvände till hotellet låg en extra handduk på sängen?! Men bäddsoffan fortfarande obäddad och fanns heller inga sängkläder så vi kunde bädda själva. Här blev jag ganska irriterad och tog fram Google Translate och översatte till norska där jag förklarade att rummet är bokat för tre personer och att det fortfarande inte finns sovmöjlighet för person tre fast jag påpekat detta för flera timmar sedan. Tjejen i receptionen tittade på telefon, sa inget, lyfte på luren och ringde ett samtal och ignorerade mig. Hörde dock att samtalet gällde vårt rumsnummer så jag vände och gick till hissen. En kvart senare kom en stackars vaktmästare och löste problemet. Han var dock väldigt trevlig och bad om ursäkt flera gånger.

Men att ett rum som bokats för tre personer inte ställts i ordning och att man får detta bemötande när man vill ha en lösning gör att hela upplevelsen blir förstörd. Har mailat hotellet angående detta men inte fått återkoppling ännu.

Hotell: Quality Hotel Richard With
Nätter: 2
Bokat: Familjerum
Fick: Familjerum (erbjöds Deluxe dubbelrum)

Från ett dåligt bemötande på Quality Hotel Ramsalt till raka motsatsen. Här möttes vi att två glada tjejer som pratade på och sa att jag uppgraderats. Men eftersom vi bokat familjerum då vi var fler än två personer blev jag lite fundersam på om det var en fördel eller inte. Då tog den ena tjejen med oss och visade de båda rumstyperna så vi själva fick se och välja. Deluxerummen har normalt loft men tyvärr var dessa avstängda efter att man upptäckt en konstruktionsmiss i stegarna till dessa. Detta gjorde att vi valde att behålla familjerummet. Hade loftet och sängen på detta varit tillgängligt hade valet fallit på deluxerummet som även hade balkong.

I övrigt ett fantastisk hotell med personal som var mer tillmötesgående än man kan begära. Synd att det ligger på ett resmål man inte besöker så frekvent bara.

Hotell: Comfort Hotel Kista
Nätter: 2
Bokat: Standard två enkelsängar
Fick: Superior dubbelrum
Status: Platinum

Fick ingen vattenflaska, orkade dock inte bry mig tillräckligt för att gå till receptionen, men irriterande. I övrigt trevlig personal och så…

Hotell: Clarion Hotel Stockholm
Bokat: 2 rum, Standard två enkelsängar + Superior två enkelsängar ("kampanj/mistake fare")
Fick: Rum 1: Standard -> Superior. Rum 2: Superior -> Deluxe vid incheckning, som jag sedan valde att upgradera till Junior Suite för 200kr. Total kostand för det rummet landade på 726kr (526 + 200) viljet jag tyckte var värt det för att pröva deras J-svit :)

Fick ett bra bemötande i receptionen. Välkomstdrycken glömdes inte bort. Blev en fin helg i huvudstaden som kombinerades med AMEX Dining for 2. Dessutom så jobbar jag i närområdet så det var bara en kort promenad till hotellet efter jobbet. Junior-sviten var riktikgt fin i mitt tycke.

Toppen