United Polaris (EWR) är definitivt uteslutet från september med SAS / SkyTeam.JKS skrev:Någon som vet hur loungetillgången kommer vara i höst om man reser hem från EWR eller JFK i SAS business eller Plus (+EBG)? Är det på JFK guldkornen finns för jag antar att United Polaris är uteslutet from sept?Klicka för att utvidga...
Vad menar du med motsvarighet i detta kontext?JKS skrev:Finns det något motsv Polaris inom Skyteam som man kan besöka på EWR el JFK om man flyger SAS BusinessKlicka för att utvidga...
JKS skrev:Finns det något motsv Polaris inom Skyteam som man kan besöka på EWR el JFK om man flyger SAS BusinessKlicka för att utvidga...
Delta One Lounge men där kommer kan inte med SAS förrän de går med i SkyTeams transatlantiska joint venture.JKS skrev:Lounge med Polaris-standard fast med SkyteamKlicka för att utvidga...
Jonas C skrev:Delta One Lounge men där kommer kan inte med SAS förrän de går med i SkyTeams transatlantiska joint venture.Klicka för att utvidga...
Står tydligt i accessreglerna. Endast tillgång till Delta One passagerare, samt businesspassagerare long haul hos flygbolag som Delta har joint venture-samarbeten med. Inga övriga SkyTeam-passagerare har tillgång.AABack2ARN skrev:Vetvi det? Dvs, finns det dokumenterat någonstans?Klicka för att utvidga...
När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?Jonas C skrev:Delta One Lounge men där kommer kan inte med SAS förrän de går med i SkyTeams transatlantiska joint venture.Klicka för att utvidga...
JKS skrev:När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?Klicka för att utvidga...
SAS bytte i våras från sjuan till ettan. Enligt https://www.anewjfk.com/projects/the-new-terminal-one/ kommer SAS att använda The new terminal one (NTO) när denna öppnar upp under 2026. Att de flyttar till en annan terminal under tiden är kanske inte så troligt om det inte är tvunget för att bygget av NTO kräver det.JKS skrev:När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?Klicka för att utvidga...
Så 2026 kan vi förvänta oss delad terminal med AF, KLM och Korean (samt diverse andra bolag), men inte med Delta. Således ingen tillgång till Delta One, och terminalbyte om man ska vidare inrikes med Delta.John Milner skrev:SAS bytte i våras från sjuan till ettan. Enligthttps://www.anewjfk.com/projects/the-new-terminal-one/kommer SAS att använda The new terminal one (NTO) när denna öppnar upp under 2026. Att de flyttar till en annan terminal under tiden är kanske inte så troligt om det inte är tvunget för att bygget av NTO kräver det.Klicka för att utvidga...
Ska man hårddra det så vet vi att sas *inte* får tillgång direkt. Däremot vet vi inte med 100% säkerhet att de får det även när de går med i JV även om det är ganska troligt.Jonas C skrev:Står tydligt i accessreglerna. Endast tillgång till Delta One passagerare, samt businesspassagerare long haul hos flygbolag som Delta har joint venture-samarbeten med. Inga övriga SkyTeam-passagerare har tillgång.Klicka för att utvidga...