Loungetillgång med SkyTeam/SAS i höst, NYC

jks

New member
Någon som vet hur loungetillgången kommer vara i höst om man reser hem från EWR eller JFK i SAS business eller Plus (+EBG)? Är det på JFK guldkornen finns för jag antar att United Polaris är uteslutet from sept?
 
JKS skrev:Någon som vet hur loungetillgången kommer vara i höst om man reser hem från EWR eller JFK i SAS business eller Plus (+EBG)? Är det på JFK guldkornen finns för jag antar att United Polaris är uteslutet from sept?Klicka för att utvidga...
United Polaris (EWR) är definitivt uteslutet från september med SAS / SkyTeam.
 
Tillgång till Deltas lounger om man flyger business eller om man har Sky Team status som ger access.

Att flyga i plus ger enbart tillträde till SAS lounger, så om du flyger från EWR så finns det en SAS lounge där man kommer in i.
 
Finns det något motsv Polaris inom Skyteam som man kan besöka på EWR el JFK om man flyger SAS Business
 
JKS skrev:Finns det något motsv Polaris inom Skyteam som man kan besöka på EWR el JFK om man flyger SAS BusinessKlicka för att utvidga...


Det bästa du kan få på JFK T1 är AF lounge sen om SAS byter till T4 så får du nya Delta One eller Virgin Clubhouse. Du kan inte byta mellan T1 och T4 airside.
 
JKS skrev:Lounge med Polaris-standard fast med SkyteamKlicka för att utvidga...
Delta One Lounge men där kommer kan inte med SAS förrän de går med i SkyTeams transatlantiska joint venture.
 
AABack2ARN skrev:Vetvi det? Dvs, finns det dokumenterat någonstans?Klicka för att utvidga...
Står tydligt i accessreglerna. Endast tillgång till Delta One passagerare, samt businesspassagerare long haul hos flygbolag som Delta har joint venture-samarbeten med. Inga övriga SkyTeam-passagerare har tillgång.
 
Jonas C skrev:Delta One Lounge men där kommer kan inte med SAS förrän de går med i SkyTeams transatlantiska joint venture.Klicka för att utvidga...
När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?
 
JKS skrev:När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?Klicka för att utvidga...


I en snar framtid sägs det longhaul ska släppas, men vem vet vad det betyder.
 
JKS skrev:När vågar man hoppas att det sker? Är det rimlig gissning att terminalbyte på JFK sker samtidigt?Klicka för att utvidga...
SAS bytte i våras från sjuan till ettan. Enligt https://www.anewjfk.com/projects/the-new-terminal-one/ kommer SAS att använda The new terminal one (NTO) när denna öppnar upp under 2026. Att de flyttar till en annan terminal under tiden är kanske inte så troligt om det inte är tvunget för att bygget av NTO kräver det.
 
John Milner skrev:SAS bytte i våras från sjuan till ettan. Enligthttps://www.anewjfk.com/projects/the-new-terminal-one/kommer SAS att använda The new terminal one (NTO) när denna öppnar upp under 2026. Att de flyttar till en annan terminal under tiden är kanske inte så troligt om det inte är tvunget för att bygget av NTO kräver det.Klicka för att utvidga...
Så 2026 kan vi förvänta oss delad terminal med AF, KLM och Korean (samt diverse andra bolag), men inte med Delta. Således ingen tillgång till Delta One, och terminalbyte om man ska vidare inrikes med Delta.
 
Jonas C skrev:Står tydligt i accessreglerna. Endast tillgång till Delta One passagerare, samt businesspassagerare long haul hos flygbolag som Delta har joint venture-samarbeten med. Inga övriga SkyTeam-passagerare har tillgång.Klicka för att utvidga...
Ska man hårddra det så vet vi att sas *inte* får tillgång direkt. Däremot vet vi inte med 100% säkerhet att de får det även när de går med i JV även om det är ganska troligt.
 
Glider in på EWR nu men har försenat SK904 till Sverige ,så hyfsat med tid att utforska de nya allianskompisarnas lounger. Någon som prövat om det funkar däremot eller att de reagerar på terminalbytet?
 
Back
Top