Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se avskeds-loungeturné LHR T2 Söndag 25 augusti 2024

Söndagen 25 augusti är sista söndagen som SAS är medlemmar i Star Alliance. Vad passar då bättre än att ett gäng sköna BC:are samlas för allmänt *G-loungehäng på London Heathrow Terminal 2?

Undertecknad+1 tänkte börja med sen frukost på Air Canada Maple Leaf Lounge och blir nog kvar där en stund.

Det ryktas om att Singapore Airlines SilverKris Lounge ska åter-öppna under sommaren; om så blir fallet är denna tänkt som nästa anhalt.

Framåt eftermiddagen förflyttar vi oss till United Club.

Vi flyger hem till Arlanda med SK534 kl 21:05 och (under förutsättning att denna går från A-gater, vilket är det normala) rundar av med Lufthansa Senator nån timme innan avgång.

För tillträde till ovan nämnda lounger krävs Star Alliance Guld (exempelvis EBG eller EBD) samt ett boardingkort till en Star Alliance-flight samma dag ELLER gästas av någon som har Star Alliance Guld samt ha ett boardingkort till _samma avgång_ som gästaren ELLER en Business-biljett (eller SAS Plus) till en avgång med Star Alliance samma dag - det senare alternativet ger inte tillgång till Lufthansa Senator, däremot Lufthansa Business Lounge som ligger på samma ställe.

Vänligen lös eventuella gästningar privat.

- Jag har inte kollat schemat för de stora avgångarna med lounge-innehavande bolag men närmare inpå aktuellt datum kan det vara lämpligt att hålla koll på dessa för att undvika trängsel.

- Sist jag var på SilverKris krävde de avgång inom tre timmar. Om denna regel kvarstår vid eventuellt åter-öppnande, får man kanske ändra upplägget lite.

- Man tar sig förstås till London hur man vill, tänk dock på att det krävs avgång med Star Alliance från LHR samma dag för att man ska komma in i dessa lounger.

- Dagen innan är det https://www.businessclass.com/forum...lördagen-den-24-augusti-2024-kl-14-00.105609/.

För att förtydliga lite, inga tiggerier om gästningar i denna tråden, kommer spåra ur då!
Saknar du status, köp rätt biljett bara, är inte svårare än så.

Jag har samma hemflight @storbokstav så risk finns att du får stå ut med mig hela dagen!
Men kommer nog spendera så mycket tid i United som möjligt, blir några snabba stopp med lite mat i Singapore om den väl är öppen och titta på utsikten hos Air Canada.
Men prio ligger på champagnen i United :cool:

Efter övermoget vägande har jag nu, mot bättre vetande, bestämt mig för att delta i evenemanget.
Kommer nog dessvärre att vara rätt jetlaggad och sliten efter hemkomsten från BKK fredag morgon.
Blir väl inte piggare av träffen på Green Man heller.
Men det går väl att åtgärda med lämplig mängd bubbel, eller...,
Åker hem med SK528.

Last edited:
Har en weekend i London med familjen, så blir inget loungehoppande för mig.
Vi flyger dock hem med SK534, så kommer förbi och säger hej! Om inte, så ses vi på flighten :cool:

Jag och @Mrs. GOTBound flyger hem med SK502 så vi värmer upp i alla fall Senatorloungen inför er ankomst.
Är vi tidiga på LHR/alternativt inte en alltför sen lördagkväll kanske vi kör en champangefrukost hos United.

Jag kommer med SK805 från Oslo och åker hem med SK534.
Är ingen, känner ingen.
Hoppas det blir kul ändå
Hepp, så blev det inte alls!
Screenshot_20240825-090856_SAS.jpg

Blir istället SK531 enligt ovan pga norska kabinfackets strejk
Betyder iaf att jag dyker upp lite tidigare (men gissningsvis får tjafsa för kreditering av poäng / steg för conscious traveller).

@storbokstav var gissar du på att ni befinner er vid ettsnåret?

Toppen