Senaste nytt

SAS erbjuder statusmatch

Status
Stängd för vidare inlägg.
Forms känns inte jätteseriöst.

Nej, och information de kräver in är känslig. Det finns ingen policy ifylld angående personuppgifter heller. Och varför lägger man inte formuläret under sin egen domän om man inte ska använda statusmatch.com eller annan aktör.

Det stinker fake om detta. Och är det riktigt så är det amatörmässigt. Till och med Microsoft varnar för stt skicka in personuppgifter längst ner då kontot inte angett någon policy.

Det är också väldigt konstigt att de inte vill få minst en screenshot av befintliga statusen.
Vem som helst kan säga att jag är "Guld" hos vilket bolag som helst, och SAS skulle inte ha någon möjlighet att verifiera det...

Så låter mer som en datainsamling än en riktig status match.

Det är också väldigt konstigt att de inte vill få minst en screenshot av befintliga statusen.
Vem som helst kan säga att jag är "Guld" hos vilket bolag som helst, och SAS skulle inte ha någon möjlighet att verifiera det...

Så låter mer som en datainsamling än en riktig status match.
Just screenshoten kan man ”fixa” så det ser ut som man har högre status.

Är skeptisk precis som andra, var hittades detta formulär?

Det dök först upp i en grupp på Facebook där en snubbe "kommit över en länk". Folk reagerade och inlägget togs bort.

Sen dök det upp på Insideflyer i länken ovan, som jag misstänker snappat upp det i gruppen på Facebook som de brukar göra när det kommer nyheter där först. I ivern att vara först kollar de inte sina källor eller verifierar dem. Sen kom det hit från Insideflyer.

Det nämns fortfarande ingenting om detta i SAS officiella sammanhang, inte heller i de kanaler som används för SAS försäljningsinformation vilket det definitivt borde om det var igång.

Så alla varningsflaggorna viftar rött. Men visst, det kan fortfarande vara autentiskt, men jag tror inte det.

En Google Forms uppsättning för Status Match?

free-candy.jpg

Just screenshoten kan man ”fixa” så det ser ut som man har högre status.
Ja, absolut kan det göras.

Men i alla status match jag har varit med eller har läst om, det alltid behövdes minst en screenshot av statusen (eller foto av statuskortet) och oftast också screenshot av poänghistoriken.

Jag har pratat med SAS kundtjänst nu. De erbjuder statusmatch, men INTE i det formuläret. Återkommer med transcript från chatten.

(ja, jag vet inte, lita på kundtjänst men de kollade upp det med supervisor denna gång)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen