Tonton
Medlem
Den eviga frågan om Skiplagging - och att hoppa av flygningen vid ett tidigare tillfälle än vad man har bokat.
SAS skickade i fredags ut information i sina säljkanaler kring detta:
Ska bli spännande att följa denna utveckling. SAS använder kanska hårda ord i sin kommunikation "This behaviour is fraudulent and has an economic impact on SAS" - men kommer de göra något mer än att skicka ett mail?
Står tyvärr ingenting om konsekvenser av att göra skiplagging vid upprepande tillfällen. Vad är er erfarenhet kring detta?
Lufthansa stämde ju en passagerare för några år sedan, och förlorade i första instansen. De överklagade men drog tillslut tillbaka alla krav mot passageraren.
SAS skickade i fredags ut information i sina säljkanaler kring detta:
Updated on 28 Jun 2024 at 10:19 CEST
Skiplagging is booking an itinerary where a transfer is the actual and intended destination for the traveler.
Example:
The passenger is travelling ATH - STO. To get a lower fare the passenger books ATH - STO - VNO and ends the journey in STO. This is not allowed and causes loss of revenue due no show and may cause delay on the flight not to be flown by the passenger.
To prevent future skiplaggings a message will be sent to passengers who have done a skiplagging:
"Dear passenger,
We are happy that you choose to fly with SAS. But we are sorry to see that you choose not to fly all the segments of your journey. We want to remind you that SAS has a strict policy in our fare rules that prohibits this behavior. Buying a ticket that has another destination than your intended destination through a connecting airport, and then aborting your journey at the connecting airport – is strictly prohibited.
This behavior is fraudulent and has an economic impact on SAS, as we are not able to sell the seat on the flights where you were no show, as well as causing delays, as you are still checked in to the final destination. In any future travel plans, should you wish to change your destination on a ticket - please contact the agent where you bought the ticket."
For further information please visit Conditions of Carriage | SAS (flysas.com) article 4.5
Ska bli spännande att följa denna utveckling. SAS använder kanska hårda ord i sin kommunikation "This behaviour is fraudulent and has an economic impact on SAS" - men kommer de göra något mer än att skicka ett mail?
Står tyvärr ingenting om konsekvenser av att göra skiplagging vid upprepande tillfällen. Vad är er erfarenhet kring detta?
Lufthansa stämde ju en passagerare för några år sedan, och förlorade i första instansen. De överklagade men drog tillslut tillbaka alla krav mot passageraren.