Senaste nytt

Ny dress code på SAS

Johan F

Medlem
Såg ingen tråd om det här men nu är det OK med personalens synliga tatueringar och sneakers på SAS flygningar

Vem vet, kanske blir shorts härnäst

Attachments

• IMG_4178.png
    IMG_4178.png
    394,4 KB · Visningar: 256
Trevligt tycker jag!

Shorts tänker jag inte behövs då det oftast inte är så varmt i kabinen och det då blir bara ben i höjd med armstöden vilket inte känns så nice.

Öppnar för jobbiga gråzoner när tatueringar ger uttryck för personliga åskådningar och uppfattningar. Sådana får man gärna ha, men jag som kund är absolut 0% intresserad av att ta del av dem, och jag är inte heller inte intresserad av att få flödade kostnader när det riskerar bli dispyter med enskilda anställda.

Öppnar för jobbiga gråzoner när tatueringar ger uttryck för personliga åskådningar och uppfattningar. Sådana får man gärna ha, men jag som kund är absolut 0% intresserad av att ta del av dem, och jag är inte heller inte intresserad av att få flödade kostnader när det riskerar bli dispyter med enskilda anställda.
Precis, en Z-tatuering på en överarm, för att manifestera vilken sida man sympatiserar med. Det borde ju rimligtvis vara ok från och med nu?

I lördags mellan Chicago och Köpenhamn så hade en steward en synlig (strax under den kortärmade skjortan) tatuering. Det var alltså inte ok då, men nu?

Om det nu skulle bli stora reaktioner får väl de utan tatueringar jobba i business och de med i ekonomi, så har man ju möjlighet att välja. Året är 2024 och det finns alltså de som bryr sig fortfarande. :D

Nej? Det står att tatueringar är tillåtna. Det står inte alla tatueringar är tillåtna och du kan vara säker på att Z-tatueringar, vit makt eller andra tatueringar inte kommer att få visas. Det är inte rocket science. Ett företag bestämmer vad som är okej och inte som en del av uniformen.

Det är ingen bra utveckling. Nån i kabinpersonalen går med ett israeliskt kors intatuerat och nån gäst sitter med palestinasjal. Eller någon i kabinen som sympatiserar med ryssland och tatuerar symboler för det. Det skapar sitatuoner man inte vill ha när man är ett företag i servicesektorn.

Toppen