Senaste nytt

Tips när det gäller att åka taxi i Cancun/Playa Del Carmen/Cozumel

SimonXYZ

Medlem
Jag har förstått att Uber eller liknande inte är ett alternativ och att det kan vara en del fula trick med vanlig taxi.

Jag har bokat transport från flygplatsen, och kommer att be hotellen boka när det är möjligt, men det kommer nog att uppstå lite situationer när det inte är möjligt.

Har någon andra tips?

Jag har förstått att Uber eller liknande inte är ett alternativ och att det kan vara en del fula trick med vanlig taxi.

Jag har bokat transport från flygplatsen, och kommer att be hotellen boka när det är möjligt, men det kommer nog att uppstå lite situationer när det inte är möjligt.

Har någon andra tips?

Tyvärr är Uber det som är mest pålitligt/minst dåligt. Du kan också be resorten att boka taxi när du ska iväg att åka, då får du säker taxi men till saftiga turistpriser. Ska ni shoppa eller så så har resorterna ibland avgångar med minibussar som kan vara värda att kolla upp.

Med sambon som är från Mexiko brukar vi samla på oss visitkorten/nummer till de förare som känns trovärdiga och höra av oss direkt till dem när det behövs transport någonstans. Man brukar få en känsla ganska snabbt.

Har någon andra tips?
Vilka situationer är det då? Dom turer vi gjorde så var det bokat transport med anordnarenn av turerna annars bokade hotellet transporter.

Precis som @Hachans säger så rekommenderar även jag starkt att du tar nummer till de taxichaufförer som känns pålitliga. Det är bara att ringa upp/whatsappa dem därefter när du behöver ny skjuts.

Uber funkar utmärkt i många andra ställen i Mexico men inte i Cancun-området

Saftiga Taxipriser mellan Cancun och Playa del Carmen! Vi valde att flyga från Mexico City direkt till Cozumel om 2 v för att slippa dessa ockerpriser samt så är det enorma köer på förmiddagen till båten i Playa del Carmen som vi inte är speciellt intressanterade att medverka i.

Last edited:
Saftiga Taxipriser mellan Cancun och Playa del Carmen! Vi valde att flyga från Mexico City direkt till Cozumel om 2 v för att slippa dessa ockerpriser samt så är det enorma köer på förmiddagen till båten i Playa del Carmen som inte är speciellt intressanta att medverka i.
Vi får nog snällt medverka i de enorma köerna då.. :) Tack för heads-up! Om inte vi bokar Aerus från CUN - ska kolla på det faktiskt. Playa del Carmen har vi inget emot att hoppa över.

Vi bokade innan. Finns många typ usa travels etc men de är dyra, dock väntade de på oss på cancuns flygplats och förde oss genom en kopiös drös med ganska Aggressiva lurendrejare som står o vrålar vid utgången av terminalen..
Vi bokade oxå taxi via hotell när vi gjorde utflykter. Dyra men verkade så meckigt att få till på annat sätt.

Toppen