Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Knep en F tidigare idag så allt är som vanligt. HUACA tills man kommer till en agent på gold support helgtid som kan/vågar boka 241 gick fint också.
Tack för rapport, skönt att höra! Hoppas på en sista nu i sommar innan skiftet till SkyTeam.
 
Läste precis på Facebook om en person som idag bokade om till LH F med avresa på tisdag.
Med andra ord så går det boka med mindre än 4 dagar till avresa, men verkar krävas "rätt" agent också.
 
Läste precis på Facebook om en person som idag bokade om till LH F med avresa på tisdag.
Med andra ord så går det boka med mindre än 4 dagar till avresa, men verkar krävas "rätt" agent också.

Dock så går det inte att söka några några bonus resor med mindre än 4 dagar till avresa, kanske med undantag för First class som man söker utan SAS api.
 
Gjorde en ombokning igår, lade till LH F med avgång idag. Ringde in vid 09 och agenten kunde se alla flighter osv men vi var tvugna att invänta EB-personen som började jobba vid 12-13 på helger. Gjorde 4-5 HUCA för att försöka få den biljetterad men fanns ingen emergency biljettering/någon med behörighet som jag tror @simon_says91 tidigare rapporterade om, så beror nog helt på vilka som jobbar.
Hade ett ben ICN-NRT som föll bort hela tiden pga att deadline för biljetteringen gick ut men det hjälpte inte till att få någon att biljettera.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Gjorde en ombokning igår, lade till LH F med avgång idag. Ringde in vid 09 och agenten kunde se alla flighter osv men vi var tvugna att invänta EB-personen som började jobba vid 12-13 på helger. Gjorde 4-5 HUCA för att försöka få den biljetterad men fanns ingen emergency biljettering/någon med behörighet som jag tror @simon_says91 tidigare rapporterade om, så beror nog helt på vilka som jobbar.
Hade ett ben ICN-NRT som föll bort hela tiden pga att deadline för biljetteringen gick ut men det hjälpte inte till att få någon att biljettera.
Gjorde samma i maj på en söndag och fick samma svar "att kl12:00 börjar EB personalen" Prick 12:10 plingade till i mailen och ny biljetter fans då för LH F så visst funkar det och troligen börjar dom inte förens kl12 på helgerna.
 
Gjorde en ombokning igår, lade till LH F med avgång idag. Ringde in vid 09 och agenten kunde se alla flighter osv men vi var tvugna att invänta EB-personen som började jobba vid 12-13 på helger. Gjorde 4-5 HUCA för att försöka få den biljetterad men fanns ingen emergency biljettering/någon med behörighet som jag tror @simon_says91 tidigare rapporterade om, så beror nog helt på vilka som jobbar.
Hade ett ben ICN-NRT som föll bort hela tiden pga att deadline för biljetteringen gick ut men det hjälpte inte till att få någon att biljettera.

Gjorde samma i maj på en söndag och fick samma svar "att kl12:00 börjar EB personalen" Prick 12:10 plingade till i mailen och ny biljetter fans då för LH F så visst funkar det och troligen börjar dom inte förens kl12 på helgerna.

Frågan är, finns det någon som gjort en helt nybokning på helgen? Eftersom varje agent verkar kunna i alla fall ställa ut helt nya biljetter och ha svårare med ombokningar.

Sen har du en annan faktor också. Ibland har jag kommit till agenter som säger: Jag kan inte hantera Amex vouchers, har inte lärt mig det än...
Är det bara en dålig ursäkt till att inte hantera den, eller är det så mycket mer komplicerat att applicera en amex voucher på en bokning? (Hört när dom gör det i telefon då säger dom ju bara: Och en voucher skall användas, såååå där!)
 
Frågan är, finns det någon som gjort en helt nybokning på helgen? Eftersom varje agent verkar kunna i alla fall ställa ut helt nya biljetter och ha svårare med ombokningar.

Sen har du en annan faktor också. Ibland har jag kommit till agenter som säger: Jag kan inte hantera Amex vouchers, har inte lärt mig det än...
Är det bara en dålig ursäkt till att inte hantera den, eller är det så mycket mer komplicerat att applicera en amex voucher på en bokning? (Hört när dom gör det i telefon då säger dom ju bara: Och en voucher skall användas, såååå där!)
Jag gjorde en helt ny bokning på en helg för 3-4 månader sedan. First & Busienss. Tog inte många min. Däremot tog det väldigt många samtal...
 
Frågan är, finns det någon som gjort en helt nybokning på helgen? Eftersom varje agent verkar kunna i alla fall ställa ut helt nya biljetter och ha svårare med ombokningar.

Sen har du en annan faktor också. Ibland har jag kommit till agenter som säger: Jag kan inte hantera Amex vouchers, har inte lärt mig det än...
Är det bara en dålig ursäkt till att inte hantera den, eller är det så mycket mer komplicerat att applicera en amex voucher på en bokning? (Hört när dom gör det i telefon då säger dom ju bara: Och en voucher skall användas, såååå där!)
Jag bokade en resa i lördags. Agenten sa "jag kan inte använda voucher då helgen". Men det visade sig inte stämma då nya biljetter blev utställda med voucher. Han kunde dock inte ändra befintliga bokningen.

Ska tilläggas att jag bokade en i fredags eftermiddag där såklart agenten hade gjort fel, så i lördags var han lite extra snäll då för att rätta till felet.
 
Toppen