Senaste nytt

Vad göra med poäng som snart går ut?

bjornh84

Ny medlem
Hej,

Sitter med 120 000 poäng som går ut nu 31/7, finns det något värde i dessa? Nån marknad att sälja? Eller är det bara att som en god samarit bjuda vänner och bekanta på flyg till höger och vänster?

Hej,

Sitter med 120 000 poäng som går ut nu 31/7, finns det något värde i dessa? Nån marknad att sälja? Eller är det bara att som en god samarit bjuda vänner och bekanta på flyg till höger och vänster?
Boka en resa till dig själv kanske? ;) eller köp något i shoppen? Sälja vet jag inte men du kan ju flytta dom till någon som betalar kostnaden och på så sätt får en slant för dom.

Du kan betala 6000kr (5 öre per poäng) för att flytta poängen till en familjemedlems konto, så nollställs dem till dagens datum. Då har du gott om tid att hitta en resa till dig själv.
Edit: ev. finns det ett tak på 100k poäng.

Nu vet jag inte hur insatt du är i EBB men du kan boka idag/innan poängen förfaller och åka efter. Risken med det är att om du avbokar får du inte poängen tillbaka.

Mao, vaska inte poängen utan boka upp dig på en längre eller flera medeldistansresor antingen med SAS eller *A. Efter idogt sparande kan det väl vara kul att de kommer till användning? Kanske julshopping/julmarknad? Kanske någon konsert som du vill gå på? Kanske något sportevent? Eller kanske bara lyxen av att få flyga business över Atlanten? Efter jul har du ju även påsk och hela vårens långhelger.

Du får boka resor åt någon annan, men tror inte att du får sälja den publikt.

Om du delar EBB konto så kommer person x åt alla dina poäng och du binder upp dig i sex månader så inte att rekommendera.

Tack för all input, har en Amex voucher med, så logiskt vore ju att resa. Har inte riktigt tiden just nu dock och jag har ju betydligt fler poäng än dessa.
Ville mest se om det fanns en grå marknad för att sälja poäng, men då ser jag om nån i bekantskapskretsen behöver resa istället då :)

Toppen