Tidigare tror jag den gick i olika hastigheter beroende på hur mycket kö det var - alltså de kunde ställa om den mellan normal och långsam. Nu tror jag den alltid står på långsam.Den rulltrappan är väl dessutom Sveriges långsammaste?
Den rulltrappan är väl dessutom Sveriges långsammaste?
Det borde ju inte vara så svårt att antingen låta bussarna stanna vid T5 eller låta passagerare lämna airside vid T4. Båda lösningarna skulle spara minst 20 min per buss-resenär och dag. Man spenderade 11 miljarder på Hallandsåstunneln för att spara 10 minuter per resenär, rimligtvis skulle ovanstående förslag vara billigare.
Du har aldrig sett "Speed"?Jo, bussar är numera plötsligt jättefarliga och får inte angöra T5 av säkerhetsskäl. Taxilobbyn har garanterat inte ett finger med i spelet här. Lite oklart också vad för farligt en buss skulle åstadkomma som inte en bil kan men okej.
Och utgång på T4 ville man inte ha för tullen kan tydligen inte jobba på två ställen och man vill inte hantera folk som går ut utan sitt bagage.
Det är också en sån rolig grej. På FRA går man ut utan problem om man inte checkat in sitt bagage. Det är som vanligt tydligt att olika länder har olika syn på saker.Jo, bussar är numera plötsligt jättefarliga och får inte angöra T5 av säkerhetsskäl. Taxilobbyn har garanterat inte ett finger med i spelet här. Lite oklart också vad för farligt en buss skulle åstadkomma som inte en bil kan men okej.
Och utgång på T4 ville man inte ha för tullen kan tydligen inte jobba på två ställen och man vill inte hantera folk som går ut utan sitt bagage.
Särskilt som när ägaren är klart för att öka andelen kollektivtrafik. Nog för att nuvarande regering kanske har det lägre prioriterat men bygget startade långt innan.Du har aldrig sett "Speed"?
Skäm åsido, man kunde väl lätt låta bussarna hämta/lämna vid T5-dropoff, om det inte vore för paranoian (och kanske för skarpa kurvor)?
Att inte ha en av de viktigaste offentliga färdmedlen stanna vid terminalen där både ankommand och security är, är väl kanske en av de dummaste lösningarna någonsin...
Du har aldrig sett "Speed"?
Skäm åsido, man kunde väl lätt låta bussarna hämta/lämna vid T5-dropoff, om det inte vore för paranoian (och kanske för skarpa kurvor)?
Att inte ha en av de viktigaste offentliga färdmedlen stanna vid terminalen där både ankommand och security är, är väl kanske en av de dummaste lösningarna någonsin...