Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Har också hoppat på denna och försöker läsa om förmåner för en resa som kan bli aktuell. Är det korrekt uppfattat att det ingår incheckat bagage i economy light som senator? Tyckte det stod någonstans och är otydligt även i bokningsflödet som inloggad.
Ja, men bara på interkontinentala flygningar.

Ja, men bara på interkontinentala flygningar.
Som jag läser set ingår det inte ens på interkontinentala flygningar längre:

"The additional free baggage or golf bag allowance is no longer available on the Light fare in Economy Class on European and intercontinental flights operated by Austrian Airlines, Discover Airlines, Lufthansa, Lufthansa City and SWISS."

Som jag läser set ingår det inte ens på interkontinentala flygningar längre:

"The additional free baggage or golf bag allowance is no longer available on the Light fare in Economy Class on European and intercontinental flights operated by Austrian Airlines, Discover Airlines, Lufthansa, Lufthansa City and SWISS."
Konstigt, på Lufthansas hemsida om Eco Light står följande under "Fees for one piece of checked baggage"
"
For HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold customers on intercontinental flights, the first item of baggage on the Economy Light fare is free of charge and can only be declared at the check-in counter. If the first item of baggage on the Economy Light fare is booked online, at the Service Center or via a travel agency, corresponding charges will apply."

Och såhär säger Star Alliance:
9f3572b26a7dcfcf250311afae72fd46.jpg

Uppenbarligen olika bud, nån med erfarenhet?

Är ju ganska avgörande för hur man väljer framöver om Senator på Miles & More inte ger ett gratis incheckat bagage på Light när Skyteam Elit Plus gör det på motsvarande fares.

Konstigt, på Lufthansas hemsida om Eco Light står följande under "Fees for one piece of checked baggage"
"
For HON Circle Members, Senators and Star Alliance Gold customers on intercontinental flights, the first item of baggage on the Economy Light fare is free of charge and can only be declared at the check-in counter. If the first item of baggage on the Economy Light fare is booked online, at the Service Center or via a travel agency, corresponding charges will apply."
OK, då är det väldigt otydligt på minst en av dem 2 ställen... :rolleyes::D

Ja, LOT får guldstjärna jämfört med övriga LH-gruppen. Lounger överallt på inrikes, incheckat bagage och gratis sätesval som senator. Funderat på om jag verkligen har nytta av Senator under nästa år, men reser jag man LOT och Croatian så är det värt det.

Toppen