Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

En lite data punkt för er som inte har haft en M&M konto förut, som är mitt fall också.
Vi flög i onsdags förra veckan med LOT.
Min man fick sina poäng på hans EuroBonus några dagar efter (tror 3 dagar), som det brukar vara.
På mitt M&M konto kom poäng in bara idag, en hel vecka efter flyget.
Så det verkar att M&M tar lite längre tid än EuroBonus att registrera flyg/poäng.

En lite data punkt för er som inte har haft en M&M konto förut, som är mitt fall också.
Vi flög i onsdags förra veckan med LOT.
Min man fick sina poäng på hans EuroBonus några dagar efter (tror 3 dagar), som det brukar vara.
På mitt M&M konto kom poäng in bara idag, en hel vecka efter flyget.
Så det verkar att M&M tar lite längre tid än EuroBonus att registrera flyg/poäng.

Jag har väntat närmare två veckor på mina SAS flyg (och ibland mindre såklart). Så just det är ingen unik grej för LH. Det är lite konstigt när poäng från andra flygbolag postas innan SAS egna flyg. TAP kommer konsekvent två dagar efter flygets

Idag kunde jag kostnadsfritt välja preferred seat i appen på en kommande flygning - bokningen gjordes efter uppdateringen av status till senator. På en bokning gjord före uppdateringen (men med nytt M&M-nummer inlagt i bokningen) gick det inte.

När jag tittar i M&M-appen idag så ser jag att det igår lades in "Adjustment: Special Points credit 2024", fick 40 var av Points, Qualifying Points och HON Circle points. Matchat EBG till SEN.

När jag tittar i M&M-appen idag så ser jag att det igår lades in "Adjustment: Special Points credit 2024", fick 40 var av Points, Qualifying Points och HON Circle points. Matchat EBG till SEN.
Fick det samma här var emailet från Lufthansa

lh status points.jpg

Tänkte ta en resa till Madrid i Oktober. Är det rimligt att lösa 6 segment (leg?) i den resan eller bör jag sikta på en resa ytterligare?

Toppen