Senaste nytt

Lägg till extra sittplats - kan man ta med en extra handbagage?

Det går inte online. Man måste göra det på telefon samtidigt som man bokar biljetten.
Har för mig att man även kan göra det när man checkar in? Borde väl vara online då? Eller så minns jag fel?? Är själv ganska så intresserad av att göra det på en resa till Gran Canaria i vinter.

Har för mig att man även kan göra det när man checkar in? Borde väl vara online då? Eller så minns jag fel?? Är själv ganska så intresserad av att göra det på en resa till Gran Canaria i vinter.
Det är två olika produkter. Garanterad extra sittplats måste bokas på telefon i samband med att man bokar biljetten, och då är den extra sittplatsen just garanterad, dvs SAS kan inte sälja platsen till någon annan.

Extra sittplats i mån av plats erbjuds vid incheckning. Priset är lägre än för garanterad extra sittplats, men produkten erbjuds bara om flyget inte är fullbokat.

Det är två olika produkter. Garanterad extra sittplats måste bokas på telefon i samband med att man bokar biljetten, och då är den extra sittplatsen just garanterad, dvs SAS kan inte sälja platsen till någon annan.

Extra sittplats i mån av plats erbjuds vid incheckning. Priset är lägre än för garanterad extra sittplats, men produkten erbjuds bara om flyget inte är fullbokat.
Aha, är väl därför jag aldrig lyckats med detta! Får hoppas det står tydligt vid incheckning så man kan köpa sig en plats.

Perfekt jag provar i morgon - vad brukar det kosta ?
899 kr kostar garanterat extra säte inom Europa (samma pris för Plus och Go). Som redan sagts måste man boka detta via telefon samtidigt som man bokar biljetten. Man måste sedan checka in manuellt på flygplatsen.

Toppen