Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

ekf skrev:Om du vill kreditera flygningarna till Eurobonus så är det endast tabellen på SAS hemsida för respektive utförande flygbolag som är relevant. Vad gäller codeshare så är det svårt att veta vilken bokningsklass som gäller, då codeshare-bokningsklassen och utförande-bokningsklassen inte nödvändigtvis är desamma.Klicka för att utvidga...
Tack för tydligt klargörande!

Hej,

Jag flög inom skandinavien i GO (L) vilket ska ge 312.5p pga guld-status. Jag uppgraderade till plus, hur mycket borde jag fått då?

ocr123 skrev:Hej,Jag flög inom skandinavien i GO (L) vilket ska ge 312.5p pga guld-status. Jag uppgraderade till plus, hur mycket borde jag fått då?Klicka för att utvidga...

Beror på hur du betalade uppgraderingen, pengar eller poäng?

Om du vinner ett bud som betalats med ett kreditkort kommer du att tjäna ytterligare Baspoäng utöver de poäng du tjänar baserat på din ursprungliga bokningsklass. Antalet intjänade poäng baseras på destination och uppgraderad reseklass.
Om du har betalat budet med poäng kommer inga ytterligare EuroBonus-poäng att tjänas in för din uppgradering.
Oavsett betalsätt tjänar du fortfarande poäng på din ursprungliga biljett/bokningsklass.

08_BUSINESS_SEAT_038_final.jpg

SAS Upgrade – Uppgradera din reseklass

Uppgradera komforten på din resa till SAS Plus eller SAS Business. Lägg ett bud eller köp uppgradering på flygplatsen »

favicon.ico

www.sas.se

palmen skrev:Beror på hur du uppgraderade, allt från 0 poäng till 250 poäng extra.Klicka för att utvidga...

ssh9721 skrev:Beror på hur du betalade uppgraderingen, pengar eller poäng?Om du vinner ett bud sombetalats med ett kreditkortkommer du att tjäna ytterligare Baspoäng utöver de poäng du tjänar baserat på din ursprungliga bokningsklass. Antalet intjänade poäng baseras på destination och uppgraderad reseklass.Om du har betalat budet med poäng kommer inga ytterligare EuroBonus-poäng att tjänas in för din uppgradering.Oavsett betalsätt tjänar du fortfarande poäng på din ursprungliga biljett/bokningsklass.SAS Upgrade – Uppgradera din reseklassUppgradera komforten på din resa till SAS Plus eller SAS Business. Lägg ett bud eller köp uppgradering på flygplatsen »www.sas.seKlicka för att utvidga...
Jag betalade med pengar. Hur kom du fram till 250?

Edit: ser nu att det finns en egen tabell för upgrade… där står det 250. Case closed

Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.

ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?

Lollet skrev:Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?Klicka för att utvidga...
Ja, borde stämma

Lollet skrev:Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?Klicka för att utvidga...

Jag har tidigare fått 900 EuroBonuspoäng för ARN-ZRH så de verkar avrunda nedåt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Stenis32 skrev:Jag har tidigare fått 900 EuroBonuspoäng för ARN-ZRH så de verkar avrunda nedåt.Skickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
Tack för info! Den här resan avslutas med 2 dagar kvar av min kvalificeringsperiod. Och tanken är att jag precis ska tippa över till EBG, så varje poäng blir viktig att beräkna rätt.

Stenis32 skrev:Jag har tidigare fått 900 EuroBonuspoäng för ARN-ZRH så de verkar avrunda nedåt.Skickat från min iPhone med TapatalkKlicka för att utvidga...
Nej det avrundas alltid uppåt, däremot är det något knas med just Zurich som avrundas nedåt, undantaget som bekräftar regeln.

CoooC skrev:Tack allesammans. Lyckades till slut få genom First med ANA från London imorgon för halva familjen och andra halvan får sitta några rader bakom. Alltid mycket enklare att ställa ”krav” när man vet vad man har rätt att kräva. Då kan man vara saklig och trevlig med självsäker ton.6 timmar i London. Någon som vet om alla 4 kommer in på Singapore F-loungen eller om vi måste dela upp oss? Vad rekommenderas i övrigt?Klicka för att utvidga...
Kan någon förklara varför jag fått 18900 poäng för First LHR-HND med ANA? Jag får det till 6000 miles *250% =15000 poäng.

palmen skrev:Vissa saker frågar man inte om utan konstaterar bara.Klicka för att utvidga...

Sorry men min följdfråga är varför mitt resesällskap bara fått 9450 p i Business. Bokningsklass P borde ge 250% och således 15000p även där? Eller är det något jag fått om bakfoten?

CoooC skrev:Sorry men min följdfråga är varför mitt resesällskap bara fått 9450 p i Business. Bokningsklass P borde ge 250% och således 15000p även där? Eller är det något jag fått om bakfoten?Klicka för att utvidga...
Jag kan inte svara på varför ni fått x antal poäng utifrån vad tabellen säger, men om jag inte miss minner var detta från början en poängbokning med LH (men pga inställt plan ombokade till reveune biljetter med ANA)? Hade för allt i världen inte öppnat denna "pandoras ask" med följdfrågor till ANA eller LH om att ni inte fått rätt antal poäng, risken är betydande eftersom ni skulle rest i I och O klass att man drar tillbaka alla poäng.

Doctor-X skrev:Jag kan inte svara på varför ni fått x antal poäng utifrån vad tabellen säger, men om jag inte miss minner var detta från början en poängbokning med LH (men pga inställt plan ombokade till reveune biljetter med ANA)? Hade för allt i världen inte öppnat denna "pandoras ask" med följdfrågor till ANA eller LH om att ni inte fått rätt antal poäng, risken är betydande eftersom ni skulle rest i I och O klass att man drar tillbaka alla poäng.Klicka för att utvidga...

Självklart kommer jag inte att ringa SAS/ANA/LH angående detta. Är inte småsint och hade accepterat 0 poäng också. Anledningen att jag ställde frågan var att jag trodde mig veta hur man räknar ut antalet baspoäng man får krediterat till EB baserat på flygbolag, bokningsklass och antalet miles men började tvivla på mig själv. Tänkte mest om någon kanske har bättre koll än jag själv och kan upplysa mig om varför det blir ett visst antal poäng.

Det var ju ganska ordentliga skillnader mellan de där två versionerna. Hur svårt kan det vara att hålla de där tabellerna uppdaterade?

Om jag bokar en Lufthansa biljett intra-EU via SAS och får bokningsklass E, är det någon som vet hur många poäng jag kommer få till Eurobonus (operated LH)?

Har inte hittat den bokningsklassen i några tabeller så blir osäker hur den kommer att mappas.

Henke skrev:Om jag bokar en Lufthansa biljett intra-EU via SAS och får bokningsklass E, är det någon som vet hur många poäng jag kommer få till Eurobonus (operated LH)?Har inte hittat den bokningsklassen i några tabeller så blir osäker hur den kommer att mappas.Klicka för att utvidga...

| SAS sales information

icon.png

www.sassalesinfo.com

Här finns en översättningstabell som publicerades pga uppsagd codeshare.

E såld av SAS blir H på LH som utförande enligt den.

Back