... De flesta som statusmatchar kommer inte flyga drygt 4 interkontinentala business flighter per år inkl. intrakontinental Europa anslutning som krävs för att förlänga LH G (Senator) ytterligare ett år, så det blir snart en "självsanering". ...
...
Bakgrunden till detta är att Lufthansa vill ge ett snabbspår in för de kunder som flyger såpass mycket att de landar på rätt nivå i deras program, och man vill komma bort ifrån SAS tidigare nivåindelning. M&M är mycket mer viktat mot långlinjer än Eurobonus, de vill inte ha in kunderna som fått sin status på att flyga plus inom Europa. Exempelvis så behöver man 50 segment i business inom Europa för att kvala till Senator. FTL får man på två resor till USA och fyra inom Europa, alltsammans i economy (ToR, med ett byte per väg).
...
LOT har ju något konstigt mellanting som gör att det är riktigt fördelaktigt att tjäna in till M&M på deras metal. Kan däremot tänka mig att i takt med att de växer och är en av de framgångsrikaste bolagen i *A just nu så kan jag tänka mig att man sneglar på en egen variant. Verkar mest vara spekulationer än dock.Detta betyder att man även får statusen hos LOT, eller är de på väg ut ur MM?
De är Star Alliance Silver. Du får Priority Reservations Waitlist och Priority Airport Stand-by.Har man några som helst förmåner som M&M FTL utanför LH-gruppen.
Frågan är om man ska kämpa sig till ett FTV för att hålla milsen vid liv. Förut räckte det väl med att vara Frequent traveler för att hålla dom vid liv. Jag har ju min business hos One World, men en del miles hos M&M tack vara kreditkortet.En statusmatch hade varit guld för oss som behöver förlänga giltighetstiden på våra Miles från det avslutade kreditkortet.