Senaste nytt

8.000 Eurobonuspoäng när man skaffar extrakort till SAS Eurobonus MasterCard

Pratade med SAS imorse och de trodde att de 1000 poängen helt enkelt var för köp jag gjort på kortet. Undrade då varför summan var så precis och analysen från kundtjänst var att de förmodligen rundade av och la på överskottet till nästa månads avräkning.

Själva bonuspoängen för att man signat upp trodde han skulle dröja.

Fick mitt SAS EB Mastercard för en månad sen. Det skulle ge mig 7000 bonuspoäng vid 3 köp gjorda före 15 januari. Kollade mitt EB-saldo precis och där hade de satt in 1000 poäng för "MasterCard Reward" den 1 januari. Det måste vara nåt annat va? Eller har det blivit nåt fel?

Master card reward är de poäng du får för att du handlar på kontot, avrundas alltid till jämna femhundratal. Kampanj-poängen har nog inte dykt upp ännu, inte för mig iallafall men jag tror de kommer nästa månadsskifte.

Master card reward är de poäng du får för att du handlar på kontot, avrundas alltid till jämna femhundratal. Kampanj-poängen har nog inte dykt upp ännu, inte för mig iallafall men jag tror de kommer nästa månadsskifte.

För att vara petig, så avrundas inte poängen utan de betalas endast ut i jämna 500 poäng, resten går vidare till nästa månad.

Tex., du handlar på kortet för motsvarande 1200 EB under dec, i början av januari får du då 1000 EB i reward.
I januari handlar du för motsvarande 800 EB, i början av feb får du då 1000 EB i reward 800 + 200 från föregående.

Mailade SEB kort i veckan och de meddelade idag att de inte hade fått in min ansökan. Jävla skit. Får ta tag i det på måndag igen.

Fanns det en deadline för när man senast behövde göra sina tre köp för att få poängen?

Fanns det en deadline för när man senast behövde göra sina tre köp för att få poängen?

Enligt den kampanj om 7000 extrapoäng som skickades ut 28/11:

"Ansök om SAS EuroBonus World MasterCard före den 14 december 2012 och handla med ditt kort minst tre gånger före den 15 januari 2013 så tjänar du dessutom 7 000 EuroBonus Extrapoäng. Poängen registreras på ditt EuroBonus-konto i början av februari 2013."

8 000 Extrapoäng
Om du ansöker senast 1 jan 2013 så får du 8 000 Extrapoäng. Allt som krävs är att du använder kortet vid tre tillfällen inom 30 dagar.

Fick kortet igår och sökte på "rätt" sida nyår så nu hoppas jag på poäng snart...

Last edited:
Toppen