Senaste nytt

Önskar hjälp med att hitta en resa Januari/februari -25 Arlanda - Ho Chi Minh/Kapstaden

• Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Ho Chi Minh (SGN) alternativt Kapstaden
  • När vill/behöver du resa ut? Januari - februari
  • När vill/behöver du komma hem?
  • Hur länge vill du vara borta? 10-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Ej Air china
  • Vad är din budget? (per person) 165000 poäng och en 241.
  • Vad är det viktigaste för dig? Komma fram :)
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nix

Min dotter blir 40 i sommar och jag tänkte överraska henne med en husmorssemester till sol & värme nästa vinter.
Vi vill i första hand till Saigon alternativt Kapstaden och sen... Krisar det helt så funkar BKK som en sista nödutgång.

Jag har sökt på SAS *A sida både från ARN, CHP och Frankfurt. Hittar endast en avgång till SGN den 2/1 men ingen hemresa.
Har även sökt lite på Awardhack, men hittade inget där heller. Kan vara SBS oxå. ;)
Helst av allt så vill vi vill åka på den senare delen av januari. Vi är inte jätte beroende av några specifika datum.

En flaska Champagne utlovas till den som kan hjälpa mig. ;)

Alla har väl inte släppt biljetter ännu till januari/februari 2025 ännu
Hmmm Kan du nog ha så rätt i. Jag kollade lite snabbt på denna sida och kanske gjorde en tankavurpa. (Önsketänkande) ;)

Kollar man via IST så finns det nu, krävs lite byten dock. Hittar ex nedan, SGN-TPE t/r i eco. Finns biz men då krävs det övernattningar. Tittade inte alla datum men fanns mycket liknande resor hela Jan/Feb.
22 Jan FRA-IST-TPE-SGN
3 Feb SGN-TPE-IST-CDG

Kollar man via IST så finns det nu, krävs lite byten dock. Hittar ex nedan, SGN-TPE t/r i eco. Finns biz men då krävs det övernattningar. Tittade inte alla datum men fanns mycket liknande resor hela Jan/Feb.
22 Jan FRA-IST-TPE-SGN
3 Feb SGN-TPE-IST-CDG
Tack. :) Men det blir liiite för många byten.

Jag har bara en dålig magkänsla. Inget annat egentligen.
Skulle gissa på att du har en förlegad tro på vad Air China har för hårdvara, flyger inte med A330 på Stockholmslinjen längre.
Man kan inte vara lika petig 2024 med vilken produkt man får flyga med poäng, ett tag va jag beredd att flyga med LOT hem från Asien om ett par veckor för det va det bästa jag kunde hitta på mina datum.
Folk på forumet är ju t.o.m beredda att flyga Air India även fast dom vet hur risig transit kan vara där.

Kanske passa på att boka denna? Lång bytestid i IST men ni kan ju passa på att nyttja de privata rummen i loungen.
1708509811885.png

Last edited:
Hmmm Kan du nog ha så rätt i. Jag kollade lite snabbt på denna sida och kanske gjorde en tankavurpa. (Önsketänkande) ;)

Jag tror att om du söker ARN-BKK och sedan köper en eco. biljett BKK-SGN kommer för runt 2000 SEK kommer du lättare att hitta bonusbiljetter till Asien
Jag hittade returbiljett med EVA från BKK via VIE den 7 feb tyvärr bara en plats i business.
Jag har känslan att många kommer att hjälpa att söka åt dig.

Toppen