Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

JacobGBG

Medlem
Efter en sampling rate på circa 10 long haul flyg så upplever jag det som att minimum bid ändras aldrig på ett plan som har låg kabinfaktor (dvs många tomma stolar). När det börjar bli fullt så har jag upplevt att minimum bid har så långt som halverats dagarna innan avfärd.
 

mha321

Medlem
Spännande, men varför halveras det när det blir fullt, tro? Ingen som har bjudit alls?
Ska man vara lite konspiratorisk, så.. Kanske de har tillräckligt många höga bud att man vet att de kommer gå åt. Då kan man tillåta billiga bud utan att "riskera" att de vinner. Och så får man lite mer folk att vänja sig vid att lägga bud och kanske lägger ett högre bud nästa gång.
 
Vill minnas någon bugg förr i tiden som gjorde att bud inte gick igenom ifall man köpt till bagage. Är detta något problem idag?

Har bokat en biljett inom Skandinavien där det inte ingår kabinväska. Vill helst uppgradera till Plus, men om det inte går igenom vill jag köpa till en väska.

Vill inte riskera att väskor tar slut (gör dem det på SAS? Händer på andra bolag) samtidigt som jag egentligen inte vill köpa till det i förtid ifall det riskerar mitt bud.
 

Chappy

Medlem
Dum fråga som säkert har blivit besvarad tidigare. Har en award bokad till Thailand. Flyger Arn-Lhr i go med sas och funderar på att slänga in ett bud för Upgrade. Om jag betalar med cash får jag 500 baspoäng om budet går igenom? Har jag förstått rätt?
 

Rickard_O

Medlem
Dum fråga som säkert har blivit besvarad tidigare. Har en award bokad till Thailand. Flyger Arn-Lhr i go med sas och funderar på att slänga in ett bud för Upgrade. Om jag betalar med cash får jag 500 baspoäng om budet går igenom? Har jag förstått rätt?
1707658195194.png
 
Toppen