Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Ingen aning. Men det har väl inte på ZRH heller. Så nåt de får lösa (om de kan). Kanske blir möjligt när de byter terminal på LHR.
Zurich är mig veterligen inte lika hårt trafikerad som LHR vad det gäller starter och landningar, så det är större chans att få till där gissar jag.
Vilken terminal man är på har inget med slottar för start att göra, så det borde inte spela roll.

Problemet med LHR är att det är betydligt mer omständligt att göra transfer för de som vill åka fram och tillbaka, risk för bussgate eller hamna ute vid B gates och då är det inte säkert 1h räcker för transfer. MCT lär ställa till det och SAS kommer få hålla planet i så fall.

SAS A350 SE-RSF på SK903 ARN-EWR igår och idag, tillfälligt?
Det händer då och då att 350 hamnar på 903/904 när SAS vill skifta maskin. Annars är ju Stockholmsmaskinen mer eller mindre livegen på just den sträckningen. Bästa sättet att skifta är ju att göra det på EWR.
Nu är det lite ovanligt att 350 blir kvar flera rotationer på Stockholm, men den här gången hänger det nog ihop med att man för tlllfället är lite kort på 330. LN-RKT är ju i Istanbul på nån form av check och LN-RKN har tydligen haft problem i Köpenhamn och har varit overksam i nästan en vecka.

Det har blivit väldigt bra PR mässigt för sas verkar det som. Mycket extra sålda biljetter där många betalat betydligt mer än vad de vanligtvis skulle göra.

Man kan ju hoppas på att det blir mer liknande turer framöver. Inte enbart för att träna piloter utan även lite för att visa upp planet för betydligt fler. Tror absolut det skulle gå att fylla 40 platser med entusiaster om man gjorde någon dagstur med flera stopp runt omkring i Norden och kanske något stopp i Europa om möjlighet finns att ta emot en A350 på en av sas slottar.

På BIO-biljett så man får x antal steg mot att vara en conscious traveller

Flög CPH-ARN idag med A359 i affärsklass, superhärligt! Vi hade en passagerare i ekonomi plus som klagade till personalen för att hon inte satt i affärsklass. Jag kan tycka att ekonomi plus är ju en förbättring än den produkt hon köpt (dvs. helt vanliga säten) så hon har väl inget att klaga över, även om att det klart kan svida när det man hade chans på något ännu bättre.

Flög CPH-ARN idag med A359 i affärsklass, superhärligt! Vi hade en passagerare i ekonomi plus som klagade till personalen för att hon inte satt i affärsklass. Jag kan tycka att ekonomi plus är ju en förbättring än den produkt hon köpt (dvs. helt vanliga säten) så hon har väl inget att klaga över, även om att det klart kan svida när det man hade chans på något ännu bättre.
Ja, lite väl magstarkt att klaga på en A350 Plus-stol på den rutten kan jag tycka. Men vissa vill väl alltid ha det bättre. :)

Last edited:
Toppen