Senaste nytt

Curve betalkort

Renato

Medlem
Herr konstapel.

Behövde svaret snabbt, jag ställer sällan frågor och hade inte möjlighet att söka då. Vill du veta något mer kring detta?

Vänliga hälsningar.
 
Curve har fortfarande en del existensberättigande kvar. Bra växelkurser (åtminstone på vardagar), enkelt att separera spend på privata och företagskort utan att släpa med sig en massa i plånboken, det finns fortfarande många andra kortförmåner utöver Eurobonus som man kan vilja gbitta (kanske mer för att man råkade använda fel kort, än för att samla ihop vid ett visst tillfälle).

Om det är värt avgiften beror på var och ens behov. Med Legacy är det en väldigt låg tröskel...
 

mha321

Medlem
Hade det bara varit Gbit så hade det definitivt haft ett värde kvar. Men jag tar nog fortfarande med mig sas kortet separat när resultatet annars blir att jag får noll poäng på mina privata transaktioner.

Växelkursen får man räkna på och bedöma om det är värt att betala de procenten för att få poäng. Men det är klart att det är större sannolikhet att man är villig att betala (=använda sas mc direkt utan curve) när skillnaden är inga poäng istället för som tidigare färre poäng.

Men även i sådant fall då finns det ju andra poänger. Om man tex använder kontanter på resa så har man ju fria uttag om man drar det genom curve (begränsade belopp såklart), och de får man ju ändå inga poäng på om man använder sas mc direkt. Behövs väl en hel del kontanter för att räkna hem en månadsavgift, men sitter man på legacy black så...
 

intuition

Medlem
Om jag minns rätt kan curve bara sägas upp till nästa period, dvs om man betalar årspriset så är man inlåst ett år (och inte som på svenska kreditkort som accepterar uppsägning när som helst och återbetalar outnyttjad årsavgift)?
 

Martin_S

Medlem
Om jag minns rätt kan curve bara sägas upp till nästa period, dvs om man betalar årspriset så är man inlåst ett år (och inte som på svenska kreditkort som accepterar uppsägning när som helst och återbetalar outnyttjad årsavgift)?
Utgick också ifrån att det var så men hittade annan info efter att ha läst din post (tack för det!)

Verkar bero på vilket kort du har: https://help.curve.com/how-to-downgrade-my-subscription-SkK1hbGOq

Gick själv från X till Black i samband med senaste försämringen och kommer nog nedgradera inom kort. Hade sett fram emot att flytta tre månaders spend till nästa kvalificeringsperiod men det kommer ju tyvärr inte att hända.

Om SEB Kort ogillar att folk använder sina kort maximalt i samband med kapanjhelger så kan jag inte låta bli att undra; vad hade dom förväntat sig egentligen?!
 
Toppen