Senaste nytt

dubbla poäng från 24 till 26 november 2023 på alla köp med ditt SAS EuroBonus

igelkotten

Medlem
Ju fler samtal om cruve-problem, desto snabbare som känslan att curve är ett problem etableras hos kortutgivaren.
Verkligen. Förstår inte att folk kontaktar SEB angående spärrar som triggats pga absurt användande av Curve. Jag vet att mantrat är att man maxar till det går, men alltså någon måtta får det väl lov att vara - att man ens orkar Curvea massa belopp under 1000 kr… och om man nu orkar göra så, kan man inte dra gränsen där för vad som är rimligt, utan att också lägga ännu mer tid genom att ringa kundtjänst?
 

M.K

Medlem
@igelkotten Exakt, win some, lose some. En del av gamet.

Mycket frustrerande om även Curve förstörs genom onödiga samtal..

Anledningen till att jag nästan slutat lägga ut poängtricks med resandet är just att folk förstör dessa ganska omedelbart. Bättre ta dessa i slutna sällskap. Vi ringer aldrig kundtjänster!
 

igelkotten

Medlem
@igelkotten Exakt, win some, lose some. En del av gamet.

Mycket frustrerande om även Curve förstörs genom onödiga samtal..

Anledningen till att jag nästan slutat lägga ut poängtricks med resandet är just att folk förstör dessa ganska omedelbart. Bättre ta dessa i slutna sällskap. Vi ringer aldrig kundtjänster!
Samma här, delar i princip ingenting jag hittar/kommer fram till, tyvärr, pga brist på sunt förnuft hos ett fåtal.
 
Nu får jag känslan av att det är mig ni diskuterar. Anledningen till att jag kontaktade SEB var inte att diskutera Curve, det var för att jag inte kunde använda mitt kort för andra köp. Det var kundtjänst som började prata om Curve och inte jag, jag ville bara få mitt kort öppnat igen och var dum nog att vilja delge, för mig ny information, det var dumt! Jag tolkar det som att man skall veta allt från början och gör man inte det skall man hålla käften.
Ju fler samtal om cruve-problem, desto snabbare som känslan att curve är ett problem etableras hos kortutgivaren.

Verkligen. Förstår inte att folk kontaktar SEB angående spärrar som triggats pga absurt användande av Curve. Jag vet att mantrat är att man maxar till det går, men alltså någon måtta får det väl lov att vara - att man ens orkar Curvea massa belopp under 1000 kr… och om man nu orkar göra så, kan man inte dra gränsen där för vad som är rimligt, utan att också lägga ännu mer tid genom att ringa kundtjänst?

@igelkotten Exakt, win some, lose some. En del av gamet.

Mycket frustrerande om även Curve förstörs genom onödiga samtal..

Anledningen till att jag nästan slutat lägga ut poängtricks med resandet är just att folk förstör dessa ganska omedelbart. Bättre ta dessa i slutna sällskap. Vi ringer aldrig kundtjänster!
 

Combo

Medlem
@igelkotten Exakt, win some, lose some. En del av gamet.

Mycket frustrerande om även Curve förstörs genom onödiga samtal..

Anledningen till att jag nästan slutat lägga ut poängtricks med resandet är just att folk förstör dessa ganska omedelbart. Bättre ta dessa i slutna sällskap. Vi ringer aldrig kundtjänster!
Håller med till 100% Samtidigt är det tråkigt att det blivit så.
Skulle du möjligtvis kunna ställa upp och hålla i en utbildning i "vett och etikett/sunt förnuft" för en viss FB-grupp? den är bra mycket värre än detta forum. Att bara gå in och läsa i den är en riktig blodtryckshöjare!
 

igelkotten

Medlem
Håller med till 100% Samtidigt är det tråkigt att det blivit så.
Skulle du möjligtvis kunna ställa upp och hålla i en utbildning i "vett och etikett/sunt förnuft" för en viss FB-grupp? den är bra mycket värre än detta forum. Att bara gå in och läsa i den är en riktig blodtryckshöjare!
Jag läser inte i den gruppen sen över ett år tillbaka, jag behöver tänka på hälsan! ;)
 

Combo

Medlem
Jag läser inte i den gruppen sen över ett år tillbaka, jag behöver tänka på hälsan! ;)
En anledning till att jag läser är för att ha koll på vad de håller på och förstör just nu, så blir det inte en överraskning när det en dag försvinner/tas bort!
(Inte bra för hälsan, jag vet ;) )
 
Toppen