Jag vet att det är många som önskat långdistanslinjer från Göteborg, främst göteborgare.
Med facit i hand så har det visat sig inte vara tillräckligt många som verkligen vill nyttja denna möjlighet när den erbjuds, och då är det helt naturligt att den läggs ner. Jag tror inte att anledningen är det lilla planet, utan helt enkelt för litet intresse. Dessutom så är det, precis som någon sa, viktigt att man fyller premiumkabinerna. Det har ju alltid hetat att det är där man tjänar pengarna.
Något man kanske ska fundera på är om man inte skulle utökat antalet PLUS-platser. Tolv platser känns lite fjuttigt när man har runt 20 Business platser. Jag tror att det hade fungerat med ytterligare en eller två rader i PLUS.
Jag kan mycket väl tänka mig att man använder dessa mindre plan till att kanske flyga Tehran 2-3 gånger i veckan, någonstans i Indien 2-3 gånger i veckan och kanske någon destination i Nordamerika 2-3 gånger i veckan. Jag tror också att man är rätt ute att anpassa flygplansstorleken efter säsong och efterfrågan, även på inarbetade linjer.