Samt US preclearance, det känns också lite långt borta.
När några dörrar öppnas så stängs andra. GOT/AAL-EWR kommer inte tillbaka till sommaren enligt SAS. För oss som tittat av och till på beläggningen är det kanske ingen överraskning.
Visa bifogad bild 147358
Krävs ju lite mer tid än 1 säsong för att etablera en ny linje, men det blev väl rätt uppenbart att det inte skulle bära sig (oavsett vad de hävdar i Göteborg).När några dörrar öppnas så stängs andra. GOT/AAL-EWR kommer inte tillbaka till sommaren enligt SAS. För oss som tittat av och till på beläggningen är det kanske ingen överraskning.
Visa bifogad bild 147358
Tyvärr har jag hört flera som ändå valt att åka från CPH/ARN för dom är tveksamma till att flyga narrow body över Atlanten.Krävs ju lite mer tid än 1 säsong för att etablera en ny linje, men det blev väl rätt uppenbart att det inte skulle bära sig (oavsett vad de hävdar i Göteborg).
Frågan är ju nu vad de ska använda planen till istället, eller om de kommer försvinna (vilket jag inte hoppas)
99% av resenärerna vet ju dock inte vad de flyger för plan och bokar bara det billigaste.Tyvärr har jag hört flera som ändå valt att åka från CPH/ARN för dom är tveksamma till att flyga narrow body över Atlanten.
Förstår att man använder dom men är själv lite skeptisk till det. Rymligare med ett större plan och har man bara lite anlag för flygrädlsa så tror jag det påverkar valet av flygplats. (större plan)
Trist att dom inte får till det från GOT men förstår att det läggs ner då det varit skralt med passagerare
I viss mån en halvhjärtad satsning, det är naturligt svårt med linjer som bara går varannan dag. Möjligt att man fyllt planen mer om man inta hade spridit ut det på två olika destinationer.Krävs ju lite mer tid än 1 säsong för att etablera en ny linje, men det blev väl rätt uppenbart att det inte skulle bära sig (oavsett vad de hävdar i Göteborg).
Frågan är ju nu vad de ska använda planen till istället, eller om de kommer försvinna (vilket jag inte hoppas)
Tre dagliga SAS-flygningar CPH/NYC - tror du verkligen det finns underlag? SAS må vara på väg att bli heldanska, men Köpenhamn blev inte London över natten för det.I viss mån en halvhjärtad satsning, det är naturligt svårt med linjer som bara går varannan dag. Möjligt att man fyllt planen mer om man inta hade spridit ut det på två olika destinationer.
Jag tänker att man behåller slotten på EWR och istället kör två dagliga från CPH (morgon med A330 och kväll med A321) i tillägg till JFK. Att nedgradera ARN-ORD till A321 går väl inte? Annars kan man titta på ruttlistan ut från CPH med "saknade direktlinjer". Det är pax per helår. A321 har 157 platser, dvs runt 50 000 stolar om man kör en daglig året runt.
Visa bifogad bild 147365
Min "magkänsla" är att denna A321 sätts in på en annan rutt för att täcka en widebody som lämnar flottan. Någon som har bättre koll på rutterna kan säkert räkna?
Jo att många inte vet vilket plan kan vara sant men vilket som så har jag flera vänner som reagerat på att det är ett mindre plan och bokat annat flyg.99% av resenärerna vet ju dock inte vad de flyger för plan och bokar bara det billigaste.
De som är tveksamma till narrowbody har ofta förutfattade meningar utan att ens ha testat (finns gott om dom på Facebook). Klart det blir lite trängre när man står upp i planet, men hur ofta gör man det egentligen? Planet är lite känsligare för turbulens, men det märks mest längst bak i planet och inte längst fram.
United (och andra amerikanske bolag) har ju flyget massor av år med Narrowbody över Atlanten utan problem och fyller dessa planen till bredden.
Känns snarare som de inte ens kunnat fylla upp EB-platser. Som utgående i Stockholm har jag ofta fått upp alternativ i Business via GOT och/eller AAL (ännu mer från AAL om man ska vara noggran) när det har varit slutsålt på eb-biljetter från ARN/CPH/OSL. Alternativt så har de verkligen strösslat ut de platserna när de inte kunnat sälja betalda biljetter, men jag tycker de ofta funnits tillgängliga tidigt - och sedan legat kvar tillgängliga fram till strax före resdagen..Nu höll jag på att skriva som vanligt är… Problemet med long haul ut från GOT betalningsviljan för premiumkabiner. At fylla upp EuroBonus platser går ju alltid men att få lönsamhet genom betalande passagerare i premiumkabinerna verkar vara dödfött från GOT, oavsett om det är SAS eller Delta [som gav upp ens innan första flygningen]