Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Kanske inte hängt med tillräckligt i alla diskussioner, men skulle inte Smartynx primärt flyga under sommaren? Noterar när jag kollar avgångarna på ARN att många av flighterna utförs av Smartlynx, och nu är det ändå oktober.
Sommartabellen slutar i oktober/november skiftet.
Men det kommer vara några smartlynx efter det också enligt plan, men inte lika frekvent som nu.

De har nog förlängt kontraktet, rekrytering av egen personal tar längre än tänkt? Anko hävdade på Diamond-eventet att det var primära orsaken till Lynx överhuvudtaget användes. Hoppas det går bättre med rekryteringen nu när framtiden ser ljusare ut, kan ha varit mindre lockande att söka jobb på ett företag utan financiering…

De har nog förlängt kontraktet, rekrytering av egen personal tar längre än tänkt? Anko hävdade på Diamond-eventet att det var primära orsaken till Lynx överhuvudtaget användes. Hoppas det går bättre med rekryteringen nu när framtiden ser ljusare ut, kan ha varit mindre lockande att söka jobb på ett företag utan financiering…
Hur svårt kan det vara att få tag på folk i dessa tider? Jag längtar tillbaks till damerna som flög för några år sedan, som fanns kvar från Janne Carlzon-tiden. Visst var de ibland trötta och lynniga ibland, men med en grundläggande humor och yrkesstolthet som man kände av.

I kväll vrkar jag få äran att flyga med Hiflys A330 ORD-CPH. Bildmässigt ser kabinen snarlik ut SAS egna, är det någon egentlig skillnad förutom färgerna? Finns wifi?

Toppen