David_Sundberg
Medlem
Är det likadant när man reser hem och handlar vid departure att de begränsar inköpet till 1 liter?
Ja, du reser från ett land utanför EU till EU-land och då gäller samma kvot som på utresan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är det likadant när man reser hem och handlar vid departure att de begränsar inköpet till 1 liter?
Det var iofs inte kvoten hur mkt lagen säger jag frågade efter.Ja, du reser från ett land utanför EU till EU-land och då gäller samma kvot som på utresan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fast du får väl inte handla tax-Free om du inte är utomlands mer än 24timmar? Sedan tror jag iofs inte det kontrolleras, men har för mig att regeln är såHej,
Flyger över dagen till Genève och undrar om jag då kan köpa på tax free i Stockholm och sen flyga hem med det som handbagage? Kommer inte ha incheckat så det är inget alternativ. Tolkar inläggen ovan som att det funkar men vill veta säkert så man inte slänger bort tusenlappar
Ja, om buteljerna ligger i en förseglad påse med kvittot fäst på insidan.
Såg denna på flygplatsens hemsida:
Även om han köper det på ARN, stiger av i Genève, åker in till stan, åker tbx till flygplatsen och checkar in på en ny flight utan bagage?Ja, om buteljerna ligger i en förseglad påse med kvittot fäst på insidan.
Såg denna på flygplatsens hemsida:
Ja så är det nog, men vet inte hur de ska kontrollera detFast du får väl inte handla tax-Free om du inte är utomlands mer än 24timmar? Sedan tror jag iofs inte det kontrolleras, men har för mig att regeln är så
Även om han köper det på ARN, stiger av i Genève, åker in till stan, åker tbx till flygplatsen och checkar in på en ny flight utan bagage?
Fast du får väl inte handla tax-Free om du inte är utomlands mer än 24timmar? Sedan tror jag iofs inte det kontrolleras, men har för mig att regeln är så
Ja så är det nog, men vet inte hur de ska kontrollera det