filip23
Medlem
Visade du inlägget för frugan sen och fick pluspoäng hemma?First är trevligt, men är knepigt för resor med familjen.
Ärligt talat så åker jag hellre med familjen i ekonomi än ensam i First.
Visade du inlägget för frugan sen och fick pluspoäng hemma?First är trevligt, men är knepigt för resor med familjen.
Ärligt talat så åker jag hellre med familjen i ekonomi än ensam i First.
Nice. Finns det möjligheter att boka dessa framöver så kommer det bli bra det här.Finns en del intressanta destinationer som kommer att erbjudas från AF och KL genom Skyteam. En hel del till Karibien med framförallt KL.
Sen är ju frågan hur tillgängligheten kommer vara på de destinationerna.
Jag har inte haft någon vettig anslutning där på väg till några av mina asiatiska destinationer, och det är väl främst Taipei som har behövt byte där det har blivit Hong Kong eller Bangkok. Men då är jag mest en frekvent flygare inom Europa, interkontinentalt blir bara 2-3 resor om året och fler västerut än österut.Incheon har ju varit ett ställe man gärna passerat inom Star Alliance. Min första First passerade förbi där för att flyga Asiana First tex.
Incheon kommer ju vara lika lätt/svårt oavsett om det är Star Alliance eller Skyteam. Ligger i ena hörnet av Asien oavsett. Jag kommer inte börja flyga massa på Incheon nu helt plötsligt för Korean Air flyger där, de har ytterst få flighter till Europa i vilket fall.Jag har inte haft någon vettig anslutning där på väg till några av mina asiatiska destinationer, och det är väl främst Taipei som har behövt byte där det har blivit Hong Kong eller Bangkok. Men då är jag mest en frekvent flygare inom Europa, interkontinentalt blir bara 2-3 resor om året och fler västerut än österut.
Ja, vi får väl se. Bangkok är egentligen en rätt stor omväg för att ta sig till Taipei också (mindre nu när flygen går söder om ryssland iofs) men pris och tidtabell är viktigare än distans. Det var också ett konstaterande av att det inte var så himla många partners för anslutningar i östra asien kvar längre, så jag kanske hamnar där ändå, nån enstaka gång.Incheon kommer ju vara lika lätt/svårt oavsett om det är Star Alliance eller Skyteam. Ligger i ena hörnet av Asien oavsett. Jag kommer inte börja flyga massa på Incheon nu helt plötsligt för Korean Air flyger där, de har ytterst få flighter till Europa i vilket fall.
Med risk för att vara näsvis så är STs tredje hub otvivelaktigen JFK.Min dröm med detta är att CPH blir den tredje hubben för ST (är det den förkortning vi ska använda framöver?) med Paris och Amsterdam (då AMS ska skära ner 20% på slottar) och att att SAS öppnar en linje till Seoul och att China airlines (Taiwan inte Kina) öppnar en till CPH (eller Arlanda) via BKK och att SAS får tillgång till nya avtalet mellan AF/KLM och Ethiad (och de kanske senare går med i ST) och att TAP blir uppköpt av AF/KLM med.